Причина глобата да бъде толкова ниска според КЗК е, че "Близу" е рекламирало заблуждаващия пакет само в интернет и чрез листовки, което съответно не е довело до заблудата на голям кръг от лица. При тежко нарушение санкциите могат да достигнат до 2 % от нетните приходи на дружеството. Според становището на компанията изпратено до антимонополния орган, хората сами са можели да разберат от листовките, че телевизиите не са над 150 броя. Като аргумент в своя защита от операторът са обяснили също, че заблудените са ограничен кръг от лица.
Сигналът е получен от потребител по електронната поща на комисията. В него се посочва, че информацията за интернет услуга blizoo NET 50, качена на сайта на компанията, не е пълна и не уточнява дали предлаганата максимална скорост за качване е за български, международен или за двата вида интернет, и гарантирана ли е тя. В решението, с което КЗК започва проверката, се посочва, че думата "максимална" предполага липса на гаранция, а реалната скорост може да е и много по-ниска.
В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти. В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага.
"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.
Източник: в. "Дневник"