ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
"Близу" заблуждава клиенти, реши КЗК и ги глоби с 30 000 лв.
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:34 / 21.10.2011Коментари (46)14206
© Plovdiv24.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 30.3 хил. лева цифровия и кабелен оператор "Близу" (общото име на слетите дружества "Евроком" и "Кейбълтел") заради заблуда на клиенти, показва справка в регистъра на ведомството. Наложената глоба е 0.03 % от нетните приходи на дружеството за 2010 г. Проверка на антимонополния орган е показала, че интернет доставчикът умишлено е заблуждавал клиентите си, като е рекламирал пакет, включващ повече от 150 телевизионни програми, но в действителност предлаганите телевизии са били 112.

Причина глобата да бъде толкова ниска според КЗК е, че "Близу" е рекламирало заблуждаващия пакет само в интернет и чрез листовки, което съответно не е довело до заблудата на голям кръг от лица. При тежко нарушение санкциите могат да достигнат до 2 % от нетните приходи на дружеството. Според становището на компанията изпратено до антимонополния орган, хората сами са можели да разберат от листовките, че телевизиите не са над 150 броя. Като аргумент в своя защита от операторът са обяснили също, че заблудените са ограничен кръг от лица.

Сигналът е получен от потребител по електронната поща на комисията. В него се посочва, че информацията за интернет услуга blizoo NET 50, качена на сайта на компанията, не е пълна и не уточнява дали предлаганата максимална скорост за качване е за български, международен или за двата вида интернет, и гарантирана ли е тя. В решението, с което КЗК започва проверката, се посочва, че думата "максимална" предполага липса на гаранция, а реалната скорост може да е и много по-ниска.

В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти. В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага.

"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.

Източник: в. "Дневник"








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на OvivO
премахни филтъра

+2
 
 
супер зле са тия.цифровата телевизия ми е под всякаква критика.Постоянно ми насичат програмите, а като викнах техниците викат то ще е временно и ще се оправи но уви не се оправя.само да ми изтече договора и ги махам.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Избори в САЩ
51-ото Народно събрание
Тенис от Пловдив и региона
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: