"Средно в България километър магистрала е 2,5 милиона евро. При нашите съседи в Гърция, със същата природа, са по 16 - 17 милиона евро", обясни той на семинар на Групата на ЕНП в Комитета на регионите.
"Километър метро в България е около 32-33 милиона евро. Една и съща машина копае тунелите", поясни Борисов.
Ние сме приели принципа на Германия - колкото пари изкараме, толкова да харчим, уточни още премиерът. Според него така ГЕРБ не задължава следващите поколения да плащат дългове.
Ако ЕНП въведе това изискване за членство, центристко-десните правителства ще бъдат задължени да спазват 3-процентния дефицит и под 60% дълг, защото всичко останало е популизъм и социализъм, обясни той.
95 % от парите, които страната ни може да усвои от ЕС са договорени и се надявам до края на мандата да бъдат усвоени, каза Борисов по-рано днес след срещата си с президента на Европейската инвестиционна банка Вернер Хойер.
Кметът Фандъкова прави огромни усилия, благодарение на тях е видимо, че градът се променя и става много по-красив, добави Борисов.
България работи много добре с Европейската банка и благодарение на това получава по-бързо парите от Европа, каза още премиерът.
Това е банката, която дава най-ниския лихвен процент, под 4% за България", заяви Борисов и благодари за отношението към страната ни. Благодарение на експертите от банката се постига и максимална прозрачност на българските проекти, обясни той.
България е страната, която има под 2% забележки по проектите, при средно за Европа около 5%, похвали се още Борисов. Той призова кметовете да работят по-активно с европейската банка
Бог да прости патриарх Максим, но животът продължава - нямаше как да отменим визитата на президента на Европейската инвестиционна банка Вернер Хойер, заяви още Борисов след срещата с високопоставения финансист.
Заради ангажимента си днес той не успя да отиде на поклонението пред тленните останки на Патриарха. Премиерът обаче се сбогува с дядо Максим още в четвъртък.
Източник: в. Стандарт