ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Борисов: Не виждам по-опитен, по-знаещ и по-можещ от мен
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:14 / 24.12.2021Коментари (7)7346
©
Лидерът на ГЕРБ и бивш премиер на България Бойко Борисов в интервю за "24 часа".

- Г-н Борисов, давате първото си интервю от поне 1 година насам. Сърдит ли сте на медиите?


- Не, дал съм сигурно над 100 000 интервюта през годините. Но трябва да говориш, когато има какво да кажеш. Или когато обществото има нужда да чуе дадено мнение.

- Защо тази година на два пъти ГЕРБ загуби избори?

- Имаше три избора. Първите ги спечелихме, вторите бяхме наравно, а третите загубихме с под 3%, и то при изцяло машинен вот и тотална репресия от МВР върху партията. Но дори и това няма значение. Обществото имаше нужда от промяна, от нови лица. Считаше, че има по-добри хора, които по-добре да се справят от нас, и това е естествен процес. Но с този натиск върху ГЕРБ, приложен върху друга партия, тя щеше да изчезне.

- Какви щяха да са резултатите, ако не бяха акциите на МВР и машинният вот?

- С няколко процента отгоре, както ни даваха всички социологически агенции. И тук има елементарен въпрос защо те познаваха резултата на Румен Радев и Анастас Герджиков, а не познаваха на ГЕРБ и останалите партии. Защото нещо е направено с машините. Но това са дреболии на фона на истинското усещане в хората. Те искаха да видят дали има някой по-добър от Борисов, от неговите министри, от неговото управление.

- В четворната коалиция има ли по-добър от Борисов?

- Мога да кажа, че служебните правителства бяха много пъти по-слаби. Сега новото, в което реално само няколко министри са нови, трябва да мине време, за да видим колко са по-добри. И дали са по-добри.

Но да вземем цената на тока. Ние, когато подадохме оставка февруари 2013 г., беше заради 12% увеличение на тока. Сега той скочи в пъти и няма никакви компенсации и мерки, сега ще ги правят. При нас цената беше 80 лв., а вчера мина 1060 лв. И всички малки и средни бизнеси изпитват огромно затруднение. Минаха месеци, а те искат 100 дни. Да де, но министърът на енергетиката бе месеци наред заместник-министър. Какви 100 дни на него да му се дадат? След 100 дни токът може да стане 2000 лв. Сега енергийният министър като пита защо не внасяме повече азерски газ, той 8 месеца защо не внесе. Те се държат, сякаш до четвъртък е управлявал ГЕРБ. Не, от 8 месеца управлява Румен Радев. Ние махнахме и посредниците в доставките на природен газ.

- Вие сте забавили интерконектора с Гърция.

- Е, как ще го забавим, като ние го строихме и трябваше на 31 декември да започне да работи. Две гръцки компании строят, на тях няма какво да им кажем. Договорите не се изпълняват и трябва да има санкции. Защо единият поток стана, а другите се бавят? Може да има и субективни грешки, но влязохме с 20% в терминала в Александруполис, финансирахме строежа на газопровода на българска територия. И на 31 декември щяхме да го пуснем да работи. А за 8 месеца какво построиха те? Хайде да отидем и да видим колко е построено за предишната една година на гръцката връзка и колко - за тия 8 месеца.

- На срещата на Кириакос Мицотакис с Кирил Петков не бяха споменати неустойки за забавянето. Вие бихте ли ги поискали от Гърция, ако управлявахте?

- Това са си търговски договори. Когато не бяхме платили двата руски реактора, арбитражният съд в Париж ни осъди да ги платим.

- А ГЕРБ защо абсолютно нелогично за дясна партия предложи мораториума върху цените на ток, парно и вода?

- Опозицията винаги опитва да предлага повече. Заради това е трудно да управляваш, защото трябват непопулярни решения. В Холандия и Германия да не би да им е лесно да слагат локдаун? Но има трудни решения, които трябва да вземешза доброто на хората. Заради това са те избрали да управляваш.

Ние, когато давахме по 50 лв. на пенсионерите, след това предложихме 100. ДПС сложи 20 отгоре, все едно ДДС сложиха, станаха 120 лв. Ако има нормално мнозинство, ще каже - не, остава по 50 лв., защото толкова има. Само че те искат хем да са управляващи, хем трудните решения да се вземат от опозицията.

Предложихме им модел, по който днес цените на тока да се върнат на старите нива. Не го направиха на инат. Мораториум на мен са ми предлагали 2 пъти, когато се е вдигала цената на тока. Но не сме го приемали. И днес им казвам, приемете модел, по който да не се вдигат цените, ние ще предложим да падне мораториумът. Но те, за да изглеждат готини, и хайде ще подкрепим мораториума. С кой акъл?! Това отлага до 1 април проблема, но на 1 април държавата трябва да плати на ЕРП-тата, защото има договори. В правова държава най-важното е да се изпълняват договорите.

- Ако вие бяхте в момента министър-председател, как щяхте да удържите цените на тока?

- Токът нямаше да се вдигне толкова много. Можеше да поскъпне със стотинки. Държавата трябваше да компенсира навреме, както става в цял свят.

- А бихте ли дали финансов стимул за ваксинираните, както обяви премиерът Петков?

- С темповете, с които вървяхме до август, 70% щяха да са ваксинирани. Кацаров нанесе огромни поражения върху психиката и здравето на хората. Представете си да управлявахме и да сме месеци наред първи по смъртност в света и да не налагаме никакви мерки, какво щеше да се случи?! А сега няма мерки, хората не спазват нищо. И как ще ги спазват, като Кацаров въведе зелен сертификат от днес за утре в нарушение на всички правила, дори и на медицинските.

Биеш си първа доза и ти дават сертификат. Но ти не си защитен от нищо. И хората започнаха да си мислят, че това е игра.

Сега са се засилили да ваксинират и деца, но аз съм категорично против. Поне още няколко месеца трябваше да минат, докато всички клинични проби не покажат, че това е 100% безопасно за децата. Хайде, за нас, от 60 години нагоре, не задължителна, принудителна да я направят! Дето се вика остава ни малко живот. Но на децата РНК ваксини? Кръстя се да е безопасно. Поне още 2-3 месеца да минат и да сме сигурни.

И последното, което взриви хората и мен включително. Ние ходихме публично да се ваксинираме и изведнъж в парламента няма да има зелен сертификат. Чакай бе, там да не са богоизбрани! За народа има, а за тях да няма. А всякакви граници минаха пък със заповедта, че ще изискват сертификат, за да угодят на Брюксел, но ще влезе в сила я януари, я февруари, я март. Популистки ходове, които не ми харесват.

- Как така стана, че когато бяхте министър-председател, вярвахте на ЕМА за ваксините, а в момента за детските - не?

- Аз им вярвам, но казвам да се изтестват качествено. И след 2-3 месеца не е късно да се ваксинират децата. Въпросът е да сме сигурни.

- ГЕРБ предложи зелен сертификат за парламента и беше отхвърлено, сега май предложението на ДБ ще бъде прието...

- Хубаво. И ние сме го правили и това е нормална парламентарна практика. И ние предложихме закон за ДДС, защото на 31 декември до 24 часа ще плащаш 9% ДДС за заведението, в което празнуваш, а след това ще трябва да е 20%. И предложихме намалената ставка да продължи за още една година. Не го приеха, внесоха си други предложения. Нищо, важното е да го приемат накрая.

- Нямате ли лична вина, че ГЕРБ е в пълна изолация от другите партии и тяхното поведение е отговор на това, че вие с години неглижирахте парламента?

- Не е вярно! Просто имахме мнозинства, те стояха зад своите решения и в парламента си ги изпълнявахме.

Когато си бил толкова пъти победител, нормално е всички останали партии да са срещу най-силния. Подобно отношение сега има и към “Възраждане", и към ДПС. Това е управляваща коалиция, тя не може да е съгласна с нас. Като отидете на стадиона, кого най-много мразеха левскарите? Стоичков, защото е най-добрият и им вкарва голове. Или от другата страна Сираков. Какво стана с тези, които най-много ни мразеха - отровното трио? Минеков прави какви ли не отчаяни ходове човека да го оставят министър. Идва тука, на пощальон се прави и нищо, заминаха. Омразата няма да доведе никого до успех. Господ е казал: Обичай врага си! Омразата те изгаря отвътре.

Заради това аз им се радвам, че има вече с кого да се борим истински с политики. Ние нямахме опозиция. Виждате, че тези, които ми бяха опозиция на мен какви са им резултатите. “Да, България" има 6%.

Въпреки че непропорционално получи 4 комисии в парламента, 4 министри ли са. Това не е естествено! Ние сме с 24%, те имат 6. ИТН имат 10%, с 15% по-малко от нас, а се държат като управляващи. БСП се срина до 10%. Лидерите на две от партиите са в оставка заради лошо представяне на изборите и са вицепремиери, министри, сменят хора, полицейски шефове.

Но демокрацията го позволява. Щом демокрацията го позволява, аз съм за.

Те загубиха от ГЕРБ. Ето и ПП как стана - от две партии събраха и с огромна медийна подкрепа. Техният възход е под 3% по-голям от нашето представяне. Ние, когато излязохме на сцената 2009 г., имахме 117 депутати. С огромно уважение се отнасям към младостта, към тях. Дай боже, да са успешни, това е добре. Нямаме алтернатива освен тях и с тях ще се състезаваме, и това е добре за обществото. ГЕРБ трябва много да се променя, да се подмени поколението. Ние нямаме интерес те да се провалят. Точно обратното.

- Защо вашето правителство наложи ветото на Македония?

- Не, нашето правителство направи договора за добросъседство, което беше огромна крачка напред. На нашето европредседателство в НДК направихме срещите между Ципрас и Заев, Макрон и останалите.

Тук се роди Преспанското споразумение като възможност след нашия договор. И ние просто им казахме на нашите съседи, че има 2-3 теми - малцинствата, да си променят конституцията, да се изясни историята. Решете ги и тогава вървете напред. Ние по никакъв начин не сме ги спирали, но как да им кажем заповядайте в ЕС и да го напълним с проблеми, по които не се разбираме. Затова сме ги забавили. Ето, сега сме готови, да направят те отстъпки, нашето правителство да направи отстъпки, да влязат в парламента и ще ги подкрепим.

- Планът, предложен от Петков за Македония, ще проработи ли?

- Аз само мога да му пожелая успех. И ако имат нужда от подкрепа, ще им я дадем. Да направят добри преговори, ако нещо сме сбъркали, да го направят по-добре. Категорично за България е по-добре Северна Македония и Албания да са в ЕС.

- А добре ли е за България да се увеличат контингентите на НАТО тук заради Русия?

- Тук дори няма спор. Гледах този разнобой между премиера и военния министър, който до вчера е бил началник на Петков и премиер. Това не е какъв да е министър. Тежестта е различна от на другите министри, той е бил премиер на две правителства.

Ние сме в НАТО и съгласно плановете на НАТО ясно и точно имаме своите ангажименти и трябва да ги изпълняваме. Какво има да се колебаят. Да, когато строихме “Балкански поток" една от целите беше, че когато през една територия преминава южният газов коридор, тя не е цел. Това съм го мислил геостратегически как ще стои. Помните моето изказване, че искам в Черно море да има газопроводи, туризъм, платноходки. Но когато става въпрос за Украйна и струпването на руски войски, никакво колебание не трябва да има. И тук разнобоят идва как държава - членка на НАТО, - ще увеличава своя военен контингент срещу Крим, когато върховният ѝ главнокомандващ казва, че Крим е руски. Оттук идва парадоксът. Ние ще готвим армия да защитаваме Украйна, а в същото време нашият държавен глава с юмрука напред говори за Крим.

- Тоест, когато говори Янев, чувате Радев?

- Да, това чувам. А понеже Петков беше последно при Йенс Столтенберг и знае плановете и казва, че ние другояче ще решим нещата. Никакво колебание не трябва да има! Ние сме евро-атлантическа страна и трябва да изпълним всичко, свързано с НАТО. Аз съм се борил съседите да са ни приятели, да имат интерес от нас. Войната в Украйна ще е пагубна за целия регион - за туризма, за инфраструктурата, за икономическия растеж. Дипломатите трябва спешно да се организират и война не трябва да се допуска. Ако е само дрънкане на оръжие и показване на армии подобно на Карибската криза, целта е да се потърсят икономически изгоди за една или друга държава. Това дипломатите трябва да го издействат, не само българските.

Даже българските вече не ги броя, защото това с назначенията на хора от Държавна сигурност във Външно, което направиха - да върнеш 49-и набор ченгета от най-мракобесните управления и Петко Сертов, когото сега не могат да го намерят да му връчат оставката. Ние го търсихме един месец! То звучи смешно, но нека хората да видят разликата, защото не я знаят.

Няколко от министрите плюс още толкова около тях съветници, когато управлявахме ние и ни наричаха диктатори, тези хора бяха в политическия кабинет на вътрешното министерство. Назначени от мен. Представяте ли си сега г-н Рашков да е назначил 6-7 човека в МВР от ГЕРБ за съветници? Тези хора са идвали много пъти при мен, аз съм ходил при тях в университета, в МВР и те сега говорят за корупция и изчегъртване. Абе, мили мои, нали вие взимахте заплати от нас, докато управлявахме.

- Да се върнем на Сертов. Нали вие го пратихте консул и го вкарахте в дипломацията.

- Винаги съм разсъждавал и във всички държави, с които съм работил - шефовете на разузнавания, на ДАНС, през които е минавала комуникацията на партньорите ни, чели са най-секретните документи - тези хора не можеш да ги оставиш на улицата. Ами веднага ще отиде някой да му плати и да черпи такава информация. И е нормално държавата няколко години да се погрижи за тях. Това сме направили и нека пак го направят.

- За шефовете на ДАНС и разузнаването от вашето управление не се погрижиха.

- Те ги изхвърлиха като кучета, и то при положение, че тези хора бяха работили уставно. 6 руски дипломати бяха изгонени, благодарение на тях, участваха в международни разследвания.

Но ясно е, че нашата добрина сега ни се връща със злоба, не зная защо. Спомнете си, че ние, когато Бъчварова стана вътрешен министър, за да не е МВР политическа бухалка, разделихме политическото и професионалното ръководство. Министърът се занимава със заплатите и администрацията, а главният секретар подписва сересетата, води операциите. Министърът няма работа да се занимава с операциите. Това е и в момента, не че се спазва.

- Но тази ДАНС, която хвалите, е проспала тегленето на милиони кеш от парите за “Хемус".

- Дали са ги проспали или не, ще каже следствието. Фактът, че до септември са продължили да теглят, ако информацията е вярна, то от юни до септември вече беше друга ДАНС, изцяло изчегъртана.

Вярвате ли, че толкова изчегъртаха, че няма един човек останал, на когото да се обадя. До кокал изчегъртаха.

И затова ми е интересно как тези момичета и момчета, които заплати взимаха от нас, сега действат с толкова злоба. Още повече че по никакъв начин не ги провокирахме.

- Вие защо въобще платихте тези милиарди за строителство на магистрали авансово, без дори и строителни разрешителни да има?

- Айде пак да погледнем рамката, за която съм отговорен аз. Оттам нататък тя се изпълнява от министри, зам.-министри, АПИ, фирмите, които са подписали договори. Имаме закони, по които всичко това се движи.

Пътят Ботевград-Видин е жизненоважен, но нямаме 15 години да го строим. Отдавна сроковете минаха и заради това ин хаус процедурите на ЕС разрешават да се действа по този начин, защото за тези обезлюдени места пътят е като пълноводна река и около него веднага започват да се създават предприятия.

София - Варна важна магистрала ли е? Имаме ли 15 години да я правим? Виждате, че е огромно съоръжение, много напреднало в строежа. Затова сме го правили. И всеки договор завършва, че фирмата дава банкова гаранция и застрахова проекта. Някой ако е направил безобразия, мушенгии и престъпления, по договор парите са защитени. “Струма" трябваше да е готова за олимпиадата в Гърция, а още продължават да се избиват на Кресна. Нали ни е хубаво "Тракия" като е променена между Чирпан и Стара Загора? Това сме правили.

- Опасявате ли се, че свидетелят е посочил имена на политици от ГЕРБ пред Рашков и Иван Гешев?

- Не, защото по никакъв начин нямаме достъп до такива пари. Ако някой кошаревски свидетел искат да измислят, може да хвърли бомба. Но на следващия ден трябва да кажат, че на еди-коя си дата този и този човек е направил това и това.

- Не се ли обръща срещу вас прокуратурата, след като възобновиха и проверката за кюлчетата в нощното шкафче?

- Първо, никога не съм имал кюлчета. Аз се радвам, че искат да проверят, защото ще отидат в банката и ще видят.

Много пъти сме се шегували с приятели, че ако съм имал, ще си ги държа в Банкя, а не там, където стотици влизат - чистачи, градинари, кой ли не. Имам много големи подозрения кой го направи и аз ще го докажа. Изядох вече шамарите по темата, но нека проверяват.

Никога не съм разчитал нито на прокуратурата, нито на когото и да било и винаги съм смятал, че трябва да бъда еднакво и равно отдалечен. Аз не съм съгласен с решението на прокуратурата и по казуса с премиера Петков, но щом са го решили, аз го приемам. Толкоз.

Никога на никого няма да се харесва един разследващ орган. Нито ми харесва позицията, която заема Рашков като основна бухалка на Радев, нито ми харесва, когато има целенасочено действие към когото и да било от прокуратурата. В момента считам, че натискът върху тях е ненужен.

- А одобрявахте ли проблемите, които създаваше прокуратурата на ваши противници и на бизнесмени по време на управлението ви?

- И прокуратурата, и МВР трябва да разследват без политически натиск. И да разследват, не да репресират Оставете ги да си работят така, както трябва. Те са за това - да проверяват.

- Понеже споменахте, че “Продължаваме промяната" се радва на медийна подкрепа - не ви ли напомнят на вас през 2009 г. по медийна симпатия и обещания да преборите корупцията на предните?

- Доста направихме в тази тема. Контрабандата от 34% падна под 3. Да, както каза европейският главен прокурор, няма държава в Европа без корупция. Не че трябва да се примирим. Навсякъде борбата с корупцията трябва да е безмилостна. Но на фона на Рашков единственият пазител на демокрацията се явява прокуратурата. И нека го кажа, главният прокурор бе избран по правилата на българските закони. Ето сега премиерът Петков каза, че иска да си сложат техни хора в прокуратурата. И като имаш Бойко Рашков, ДАНС, КПКОНПИ, своите хора в прокуратурата - какво става с политическия ти опонент. Но това изказване от премиера не звучи скандално явно, при все че породи доста реакции сред новата демократична общност.

- А вие нямахте свои хора в прокуратурата?

- Не сме имали никога! Познаваме ги. Аз като главен секретар 5 години работих с прокурорите и следователите всекидневно. Оттам познавах много хора. Това е. В случая, ако превземат и това, то ще стане диктатура. Тогава или тяхното мнение, или...

- Вие като партия ще подкрепите ли разумни промени в конституцията по отношение на прокуратурата? Или оставате на позицията първо да махнат Рашков и тогава ще си говорите?

- Ролята на Рашков е като на съдията в един футболен мач. Може да ти го направи по-тежък и това прави той. Това рано или късно ще се обърне срещу тях. Имахме такъв министър на вътрешните работи и това настрои в крайна сметка много хора срещу нас.

- Говорите за Цветанов?

- Ние, защото не мога да кажа, че Цветанов е виновен и аз не съм знаел. Кръщаваше операции на имената на съдии, помните ли. Ние сме правили същото и ме е срам, като се сетя какво сме правили. Заради това сега е много оздравителен период за партията и хората в нея, за да не допуснеш повече такива грешки. Примерът ви е правилен. Те летят по нанадолнището с пълна сила, повтаряйки всички наши грешки. Само че ние го грешахме за 1 година, а те го грешат за 1 ден.

Прокуратурата и МВР са разследващи органи, те не трябва да се превръщат в репресиращи. Ако има промяна и ако има логични предложения, така че да няма законова възможност това да се допуска, то тогава кой човек е там, няма да има никакво значение. Именно заради това в МВР разделихме политическото от професионалното ръководство. А сега министърът в МВР е всичко.

- Още един паралел с миналото. ДПС опитват да повторят с Иво Прокопиев сатанизирането, което ДБ постигна с Делян Пеевски. Вие в работата си с тези двама бизнесмени виждате ли някакви грешки?

- Те не са само те и не знам колко им е едър бизнесът. Разликата е, че единият винаги е бил политическо лице. Депутат, беше издиган и за шеф на ДАНС, беше избран за евродепутат и когато в парламента сме водили разговори с опозицията в лицето на ДПС да ни подкрепи за F-16, за Истанбулската конвенция, и те са ни подкрепяли. Не мога да кажа лоша дума. Иво Прокопиев, особено 2009 г., когато ние като ПП дойдохме на власт и не познавахме никого, знаехме само полицаите, и тогава те ме запознаха с Плевнелиев, Лили Павлова, Екатерина Захариева. Хора, с които и до ден днешен работя прекрасно. И за него не мога да кажа нищо лошо.

Въпреки че и двамата са ме атакували през медиите си в определени моменти. Лошото е медийната война между тях двамата. Сега поне Пеевски няма медии, защото чистотата на медиите, да не се взема страна, е най-важното за самите журналисти. Оставете шефовете на медиите, там, след като някой дава пари, той шефът е зависим. Да помислим за работните пчелички. Ако шефът ги натиска всеки ден да не пишат за ПП, защото са наши хора, и чакаме соларен парк, и ти слушаш, но отвътре започваш да бушуваш. И заради това, като пита някой за свободата на медиите и те казват, че няма. Ама не правителството ги тормози, шефовете ги тормозят. За радост, все повече стават по-обективните медии.

- А вие като премиер нямате ли принос за съсипването на медиите дали с есемеси, дали заради принудата медиите да се слагат на държавата, за да получават пари от еврофондовете?

- Ние, първо, не сме били непрекъснато тези 12 години в управлението. Управляваха и БСП, и ДПС и са имали достатъчно време, ако ние сме правили нещо грешно, да се промени. Да, 2009 г. бяхме толкова силни, че беше трудно и да ни критикува човек. Сега вече нещата се подреждат по правилния начин и важното е да има системни партии. Пожелавам им успех на Кирил Петков и Асен Василев и тяхната партия и след 10 години, като дават такова интервю, да имат толкова неща като нас да се похвалят и за грешките си да се извиняват. И моите министри първите бяха на по 30 години.

- Дойде ли времето ГЕРБ вече да не е партията на Борисов, а да стане наистина системна партия?

- Тя винаги си е била системна партията. Това, че мен ме уважават, винаги съм действал за доброто на държавата, бил съм водеща фигура в ЕС, за Балканите. В ГЕРБ решенията се вземат на срещи с групата и Изпълнителната комисия, коментират се всички теми, всеки говори свободно, карат се с мен.

- Изразът “ние се събрахме и аз реших" е ваш.

- Е, когато създадох тази партия от нула, кой да каже. Това не е БСП още Дядо Благоев да е завещал партията. Тази партия съм я правил аз. И тя продължава, ако не е управляваща, да е най-силна опозиция. Историята това един ден ще го покаже. Нека те да спечелят 12 избора подред и ще им ръкопляскам.

- Вие сам обявихте, че ГЕРБ трябва да се завърне към идеологията - християнство и патриотизъм. Как ще изчистите партията от тези, които дойдоха при вас заради облагите на властта?

- За голяма радост, тези хора си заминаха - направиха други партии, станаха министри. Ние в момента сме само изчегъртаните. Това е много хубав процес. И идват много млади и кадърни и сега наемаме хора, които не ни обичат, да ги обучават.

- Обмисляте ли да отстъпите на по-млади хора?

- Има ли такъв, има ли нужда, веднага ще го направя.

- Сега не виждате нужда?

- Аз дори и в държавата не виждам по-опитен и по-знаещ и можещ от мен в тази сфера. Давам елементарен пример. Как толкова години цената на тока беше най-евтината, а само за 8 месеца удари всички тавани. И сега тези, които се опитват да покрият некадърността си, ми говорят, че и в Европа е било така. Къде в Европа? Имаш ли въглища в Маришкия басейн? Имаш. Заплатите на миньорите същите ли са? Същите са. Кое се повиши? Нищо. Има ли свежо ядрено гориво? Има. С кое се повиши цената на тока от АЕЦ? С нищо. Защо тогава още юни месец не блокираха цената на тока и вместо да трупат печалби в централите, не ги върна обратно на хората? 100 пъти сме по-кадърни от тях. Защо ме хейтеха като правех “Балкански поток"? А сега всичко мълчи, защото цяла Европа няма газ, а в България има.

В банковия съюз и чакалнята на еврозоната бяхме преди Хърватия, а Хърватия сега ще влезе в зоната. А България няма да влезе. Защото те не работят за това. Транспортният министър излиза и ти казва, че си е оставил на фамилията фирмата, а е шеф на конкурента - на пощите. Първото му решение на Министерски съвет е да си направи летището в Русе, за да може да си ходи. Това не е ли конфликт на интереси? Бизнесът на г-н Петков е хранителни добавки и първото решение е да си вземе БАБХ на пряко подчинение. Да не е при Корнелия Нинова, а да е при него. Ако го правехме ние, представяте ли си какво щеше да се случва. Днес ставам премиер и от утре правят летището в Божурище да мога да си ходя със самолет до Банкя. Не се прави така.

- Защо за толкова години на власт не успяхте да постигнете стратегическа цел - нито сме в Шенген, нито в еврозоната?

- Ние влязохме в Европейския банков съюз, направихме най-успешния Европейски съвет тук в България, дадохме темата Западни Балкани и разширението, която беше изобщо изхвърлена от дневния ред. Това е като с мигрантите. Вие в момента не виждате и не пишете какъв е напливът. Спомнете си колко време ни отне да оправим дефицитите в държавата. Постигнахме много, дай боже и другите да постигнат това и да го надградят.

- 2009 г. поехте най-бедната и най-корумпираната държава в ЕС, сега предавате на следващите най-бедната и най-корумпираната държава в ЕС.

- И следващите ще твърдят същото за тези сега. Защото това лутане - Костов подредил държавата, айде съборихме го, дойде царят, гради и той някак си, айде съборихме го. После и аз. Хубави или лоши, но всичко беше нагоре, а само инфлацията нула. Айде сега и нас ни събориха. Съдбата на тези хора ще бъде същата. Въпросът е кога. Дай боже да е след време и да има прогнозируемост в България. Защото алтернатива към момента няма.

- Вие уплашихте ли се от лична битка с Румен Радев на президентските избори?

- Да ме беше канил предишния път да видим дали щеше да стане президент.

Можех да стана президент още когато бях главен секретар и бяха на Първанов изборите. И какво? Вози ме мерцедесът, вила “Калина" с плувните басейни и киностудиата, първата дама обикаля. Но аз съм се родил, живея си и ще си умра в Банкя. Някакви измишльотини за къщи в Барселона, напред-назад, всичко замина.

- Какво има в нощното шкафче в Банкя?

- Де да беше пълно...

- Да ви припомня, че Радев можеше да не е президент, ако не го бяхте подкрепили срещу вашия военен министър Николай Ненчев.

- Така е трябвало да стане. Както казват владиците, всичко е от Господ. Важното е, че Радев не разбра какво ни каза народът на тези избори. Каза ни, че без Радев не може. Но и Борисов не го чегъртайте, ГЕРБ е стабилна, евро-атлантическа партия, ползвайте я. 3 пъти народът даваше стотици хиляди гласове за ГЕРБ по техните правила, в най-тежките условия за нас. Вчера ми дали една комисия на партия с 24%. А на ДБ - четири комисии.

Атанас Атанасов, новото младо момче, който ми беше шеф на НСС, като бях главен секретар, ще е шеф на комисия. Това е несъразмерно. А народът ни каза: вие двамата намерете начин България да работи. Те казаха не - бой, докато дишат.

И си мислят, че като ни съсипят... Или пък няма да успеят, може ГЕРБ да се окаже много корава партия и тогава, понеже много пъти съм минал, ще се обърна към тях - много е унизително, като дойдат после да се извиняват и да викат не бяхме прави. Пет пъти вече са го правили. Но те не разчетоха правилно нещата. Защото ГЕРБ и ПП можеха да гарантират по важните теми изключителна стабилност, бюджет, отбрана, сигурност, конституционни промени.

- Притеснявате ли се, че Бойко Рашков някоя сутрин ще ви арестува в Банкя?

- Като направи това в ГЕРБ, ще ми сложат портрета на стената и ще ме канонизират. Ако това е целта, добре дошъл.

- Какво си пожелавате за следващата година?

- Да не трябва да наричаме Коледа весели зимни празници. Заради това ГЕРБ трябва да се върне към здравия консерватизъм. Коледа си е Коледа, а не весели зимни празници, както казват в Брюксел. Цялото ми уважение, но това е too much, както казват в Харвард. Искам хората да знаят защо са от ГЕРБ - заради първо, второ трето. А ние заради много години компромиси започнахме да губим облика на центристко-дясна партия. Колегите от ДБ пък изцяло минаха в левицата. Пожелавам на всички да са живи и здрави. Това с омикрон ще продължи дълго. Докато не спрем с поговорката, че искам плевнята на комшията да изгори, макар и моята цялата къща, няма да е добре за държавата.


Още по темата: общо новини по темата: 4080
11.10.2022 »
14.07.2022 »
06.07.2022 »
25.05.2022 »
23.05.2022 »
05.05.2022 »
предишна страница [ 1/680 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 24.12.2021 г.
-1
 
 
Баси наглия селтак!! "-Какви щяха да са резултатите, ако не бяха акциите на МВР.... - С няколко процента отгоре..." Да разбираме, че пряко си признава как не е успяк да си купи достатъч цигански души благодарение на служебното правителство!
0
 
 
И по-прост от тебе , никога не сме имали!
0
 
 
Знаем го това,че го знаеш, ковчега джобове няма....
0
 
 
умря циганката та сега се хвали сам-много били направили-да повече от другите,но за тези пари трябваше да направите 3 -пъти повече
Нищо не пишете - днес в Пловдив, в спортната зала има волейболен мач за суперкупата на България.
на 24.12.2021 г.
0
 
 
Ха ха хааа, умрела циганката, дето те хвалеше, та сега сам го правиш. Такъв главанак като теб българската държава не е имала от 681 година, няма и да има веки-веков. Измамник, лъжец, крадец!
+2
 
 
Ти си толкова проЗ,че човек дори не може да те обиди,скрий се вече ве тъпак!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: