Борисов: Приказващи в България – колкото искаш, ние показваме какво сме направили

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
10:44 / 02.03.2021
3053
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница“ на АМ "Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север.

"От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра. Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания.

"Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод“, напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото.

"Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути.

Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

Тунел "Железница“ на АМ "Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан.

Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел "Железница“ на АМ "Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Виж коментарите (2)

Още по темата (50):
29.04.2024 След срутването на подпорна стена: Продължава разчистването на АМ
"Струма"
20.02.2024 Първите в страната откриха най-дългия тунел "Железница"
20.02.2024 Борисов: Успяхме, въпреки другите, които ни саботираха
26.04.2023 Жителите на Кресна: Исканията ни са прости - да не се пипа Кресненското
дефиле
24.04.2023 Жители на протест срещу избрания вариант на магистрала "Струма" пред община Кресна 
18.10.2022 Борислав Сандов: Проектът за АМ "Струма" ще се забави с около 3 години поне
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).