Българин поръча бургери и гарнитури за 1872 лева
Една от най-големите фирми за доставки у нас представи проучване за вкусовите предпочитания на българите за изминалата година. Към регулярния анализ на направените поръчки чрез платформата, от компанията направили и по-задълбочено социологическо проучване сред повече от 1000 жители на редица големи градове в България, свързано с тенденциите при хранителните навици в България и как тези тенденции намират отражение спрямо глобалните.
Най-голямата поръчка за годината е от Благоевград, направена е в събота и е на стойност 1872 лв. за бургери и гарнитури.
Клиент от София пък е направил общо 701 поръчки през последната година. Най-поръчваното ястие е било рустик багета, поръчана 137 пъти.
Хранителните навици на българите са се променили през изминалата година, балансирайки местните вкусове с глобалните влияния. Данните на ковпанията показват нарастващо търсене на по-здравословни хранителни опции, приоритизиране на автентичната кухня и превръщането на ежедневните моменти в поводи за събирания с близките. Местната, италианска и американска кухня доминират в поръчките, но нараства интересът на българина и към тайландски, ориенталски и японски кулинарни вкусове.
Двата дни от 2024, в които хората са избрали да си поръчат, вместо да готвят, и в платформата са обработени най-много доставки, са очаквано 8 март и 14 февруари.
Докато световните тенденции подчертават иновациите и експериментирането, то от проведеното социологическо проучване за локалния пазар българските потребители наблягат на простотата, качеството и емоционалната връзка с храната. 80% от анкетираните в социологическото проучване посочват, че за тях е от съществена важност храната, която консумират да е автентична, с проверени и близки до дома съставки.