ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Българинът изостави кръчмите и започна да пие бира у дома
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:45 / 16.10.2012Коментари (5)1982
©
Българинът изостави кръчмите и масово пие бира у дома. Освен това пластмасовите бутилки са категоричен фаворит на любителите на пивото. През последната година около 72% от продажбите у нас са в магазините и едва около 28% в заведенията, като при тъмното пиво тази тенденция е още по-изразена. Пазаруването на бира в големи бутилки е характерно за страните от Източна Европа, като традицията да се пие основно вкъщи е характерна за Словакия, Румъния и нашата страна, съобщи Цветелина Милчева от водеща пивоварна компания у нас.

Така поради тежката криза българите все по-рядко сядат в кръчма, което води до силно свиване на т.нар. студен пазар, където се лее наливната бира и се отчитат високи продажби на стъклени бутилки.

С промяната на сезоните се очаква и промяна в предпочитанията на потребителите. Докато през лятото хит на пазара бяха бирените миксове с вкус на различни цитрусови плодове, с настъпването на зимата все повече започва да расте търсенето на тъмна бира. Делът й в общите продажби на пиво показва стабилен ръст през последните години, което е ясен атестат за трайното навлизане на продукта у нас. През 2009 г. пазарният дял на тъмното пиво е бил едва 3,8 на сто, докато данните за 2011 г. показват 4,2% пазарно проникване на зимната бира, уточни Цветелина Милчева.

У нас годишно се пият около 70 литра бира на глава от населението, а обемът на българския пивоварен пазар през миналата година е бил 510 млн. литра. Пивоварите тепърва ще обобщават какви са били продажбите през необичайно горещото лято, но отсега е ясно, че потреблението се е увеличило значително в топлите месеци.

Въпреки традициите в родното производство на бира през последните две години значително се повишава вносът, който по данни на националната статистика достига 30 млн. литра. Голяма част от този импорт се пада на търговските вериги, които внасят собствени марки пиво и поръчват производството предимно в чужбина.


Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Правилно,пиенето в къщи води до тих алкохолизъм,а това в кръчмите до доста шумен.Следствие:повече фалирали кръчми,по малко шум,повече домашни пияници,по малко пари за Дянков.Ура!!!
+1
 
 
бирата е xyбава в стъкло тоес вкусна.
+2
 
 
Тя пък една бира тази...има вкус на бъркоч, скоро сигурно и в туби от по 5 и 10 литра ще пуснат
+7
 
 
Тази тенденция ще се засили още повече зимните месеци заради забраната за пушене в заведенията. Тенденцията ще се забележи и при другите алкохоли.
+4
 
 
Бирааа, бирааа, бира всеки ден. Сядам да запивам с касата до мен :)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Kатастрофи Великотърновско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: