ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Българите харчат най-много за здраве, електроника и домовете си | ||||||
| ||||||
София, 29 април 2021 г. – Коронавирусната пандемия е променила радикално потребителското поведение и финансовото положение на българите. Това са основните изводи от Финансовия доклад за Covid-19 на водещия международен доставчик на финансови услуги и инвеститор EOS, изготвен след представителна анкета в България, Германия, Хърватия, Румъния и Испания. Данните показват, че по време на пандемията българите са харчили пари основно във връзка със здравето (35%), за техника (27%) и домакински уреди (25%). Мъжете над 30 години са най-активната група в закупуването на електроника. "Това са логични следствия от промяната на навиците ни за работа, учене и забавление, които се пренесоха основно у дома", обяснява Райна Миткова, управител на ЕОС в България. "Заедно с това, поради тревогите относно пандемията и пренатовареността на здравната система, хората се обръщат към частното медицинско обслужване, което значително повишава разходите за лечение и изследвания." Кризата налага българите да се ограничават Преобладаващата част от хората (89%) са ограничили редица нужни или планирани разходи в хода на пандемията. Потребителите най-често са се въздържали от разходи за почивка (65%) или ремонти (36%), но от списъка им са отпаднали също и разходи, свързани със здравето (17%) или образованието (11%). В същото време един от трима анкетирани българи е взел пари назаем вследствие на кризата, като сумите са предимно до 5000 лв. Най-голямо предизвикателство се явяват текущите битови разходи, посочвани като водеща причина от 68% от взелите пари назаем потребители. На второ място се нарежда необходимостта да се посрещнат разходи за здравето (33%). Всеки пети от анкетираните се опасява, че няма да може да покрива задълженията си към банкови институции (20%), следвани от заеми към роднини (14%) и приятели (13%). Най-ниска е задлъжнялостта поради пандемията във възрастовата група 50-65 години (69% от тях не са натрупали дългове), а най-висока при 30-39-годишните (34% от които са взели пари назаем). Младите хора (18-29 години) търсят най-често финансова помощ от близки и роднини (21%), а 40-49-годишните предпочитат да се обърнат към банка (23%). Как ще се справяме в "новата нормалност" Тъкмо сферите, от които се е спестявало най-много, са тези, за които се планират разходи след края на пандемията. Близо двама от трима българи смятат първо да отидат на почивка (60%), а една трета (32%) ще похарчат средства за реновации и ремонти. "Естествено е желанието да се върнем към нормалния ритъм на живот, но точно сега е моментът да преценим как управляваме личните си финанси и да направим план за бъдещето", е съветът на Райна Миткова. Кампанията "За по-добро финансово бъдеще" е отговорът на ЕОС как да се справим с предизвикателствата и последствията от пандемията. Тя предлага актуални и гъвкави възможности за погасяване на натрупани във времето задължения за всички техни клиенти, които все още нямат индивидуално споразумение. Кампанията включва и консултации със специалисти относно личните финанси на клиенти в затруднение. Инициативата ще е активна до края на м. май 2021 г., като повече подробности за нея ще откриете тук: https://www.eosmatrix.bg/. За финансовия доклад за Covid-19 на EOS Group Dynata, специалист по онлайн допитвания, е анкетирала по поръчка на EOS Group 7 000 потребители на възраст от 18 до 65 години в България, Германия, Хърватия, Румъния и Испания, от които 1001 лица в България. Запитаните са дали информация за това как пандемията от коронавирус е повлияла на тяхното потребителско поведение и финансовото им положение. Събирането на информацията е направено през януари 2021 г. и е представително за (онлайн) населението на възраст от 18 г. нагоре в проучваните държави. За EOS Group EOS Group е един от водещите технологични финансови инвеститори и експерт в обработката на необслужвани задължения. Фокусът е върху закупуването на необезпечени и обезпечени портфейли от вземания. С опит от над 40 години и клонове в 26 държави, EOS предлага на своите около 20 000 клиенти по цял свят интелигентни услуги за всички аспекти на управлението на вземания. Основните целеви отрасли са банковото дело, застраховането, комунално-битовите услуги, секторът на недвижимите имоти и електронната търговия. EOS има над 7500 служители и е част от Otto Group. Повече информация за EOS в България: https://bg.eos-solutions.com |
РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета