Сравнено с данните от 2011 г., се наблюдава увеличение от 7%. Над половината около 52 на сто не са доволни от чистотата във вагоните. С подобни отговори за техните жп превозвачи са и 53% от румънците, както и на близо 60% от италианците. Следва негативното отношение към поддържането на хигиената на гарите, като за 44 на сто от родните пътници то е незадоволително. Близки са и оценките по този въпрос на румънците, италианците, словаците и унгарците.
Сред българите преобладават отговорите, че не са доволни от начините и сроковете за разглеждане на жалбите на пътниците, докато преобладаващата част от европейците са удовлетворени по този въпрос. Общо в ЕС пътниците са по-скоро доволни от разписанието на влаковете, докато у нас мненията са разделени по равно между доволните и недоволните.
Изследването показва още, че българските гари са сред най-достъпните в ЕС от гледна точка на свързващата инфраструктура и улесненията за трудно подвижни хора. Същевременно като слабост отчитаме лошата достъпност на пероните и на вагоните, до билетните каси и липсата на възможност да купуват (разпечатват) билети от машини. Родните потребители получават и най-незадоволителна информацията при пътуване с влак.
Източник: в. "Монитор"