ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
България има много по-модерна система от Германия за контролиране на прекомерното тегло на камионите, но не я използва | ||||||
| ||||||
Санкциите за наднормено тегло в товарния транспорт са важен въпрос за осигуряване на пътна безопасност и предотвратяване на щети по инфраструктурата. Поради това са необходими санкции за водачите и собствениците на такива превозни средства, за да се предотвратят тези рискове и да се гарантира безопасността по пътищата. Защо е важно да се контролира прекомерното натоварване? Освен че вреди на превозните средства и на хората, транспортът с наднормено тегло може да навреди и на инфраструктурата. Пътищата и мостовете са проектирани така, че да издържат на определено тегло, а превозването на прекомерно голямо количество може да причини непоправими щети на инфраструктурата и да застраши участниците в движението. Какви са най-добрите практики за санкциониране? Наказанията за камиони с наднормено тегло могат да варират в зависимост от тежестта на нарушението и от държавата или региона, в който е извършено. В някои случаи наказанията включват парични глоби, налагане на ограничения за шофиране или задържане на превозното средство до спазване на разпоредбите. В сериозни случаи те могат да включват и отнемане на свидетелството за управление на МПС или закриване на дейността. Какви са наказанията конкретно в Германия? Глобите в Германия за претоварване са разделени на две категории - лекотоварни и тежкотоварни камиони. Колкото е по-голямо претоварването и в двете категории, толкова по-голяма е паричната глоба. Глобата - и за водача и за превозвача може да достигне до 4000 евро, плюс допълнително отнемане на точки от талона. В някои случаи дори може да се отнеме печалбата или дори лиценза за превозвач при особено претоварване или продължаващи нарушения. За да продължи движението превозното средство, в случай на сериозни нарушения, е необходимо то да бъде разтоварено до лимита за да продължи движението си. Как може да бъде следено и приложено това в България? България има действаща система за измерване на теглото на всички автомобили. Да, работеща и дори по-модерна от тази по повечето германски аутобани. Интегрираните в Тол-системата ни над 100 кантара, могат да констатират и подават сигнал за камиони, автобуси и микробуси с превишено тегло. Превозните средства могат и трябва да бъдат спрени и проверени освен за претоварване и за контрабанда, незаконни превози или трафик на хора. Това са автоматизирани проверки, които не зависят от човешкия фактор. Освен това, вече сме ги платили - въпрос на време е политиците е да започнат да ги използват - не просто за да се изравним с Германия, но и да ги изпреварим, допълват още от Institute of Transportation Engineering. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Моите | На приятели
Показва коментари на Форс
на 18.08.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Алекс Раева: Преживяхме много мъка с теб последните години
20:22 / 19.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета