© | | За 30 път България се представя на най-голямата борса за професионалисти в туристическата индустрия World Travel Market в Лондон. Изложението се провежда от 8 до 11 ноември 2010 г. и събира в британската столица водещи експерти в бранша, министри и представители на правителствения сектор, браншови структури и световните медии, които създават контакти, преговарят помежду си и обменят идеи за последните новости и тенденции в туристическата индустрия. Страната ни участва с щанд от 292 кв. м., на който тази година се представят 23 туристически фирми и общински администрации от пет региона - Софийски, Черноморие, Рило-Пирински, Тракия и регион Стара планина. Десетки снимки и 2 мултимедии показват потенциала ни на уникално географско място с над 40 защитени територии, 600 минерални извора, около 40 000 паметника на културно-историческото наследство, в това число близо 200 православни обители и светилища, следите на три империи... Онова парче земя, което според притчите Господ оставил за себе си.
Наред с традиционните за страната зимен ски туризъм и летен морски туризъм, акцент на българското участие в WTM Лондон 2010 е културно-познавателният туризъм и възможностите за комбинирането му с други форми на алтернативен туризъм през цялата година. Профилът на българското представяне следва спецификата на пазар Великобритания и интересът към разнообразни туристически продукти и комбинирани пътувания до няколко дестинации. Повишава се търсенето на продукти с по-висок приход за страната ни - културен туризъм, СПА, вело и еко туризъм, включително приключенски. Българските туроператори отговарят с гъвкави пакети, запазване на цената и качествена услуга, което е предпоставка за добро договаряне. Привличаме британски туристи с паметници от тракийската, гръцката и римската цивилизации, средновековни крепости, некрополи и манастири от Първото и Второто българско царство. Засилва се интересът към "зеления" (eкологично-отговорния) туризъм и желанието да се опознават нови места, където туристът не е просто наблюдател, а участва в процесите и това става част от преживяването. Анимацията на щанда е поверена на на художника и скулптор Димитър Стоянов, който представя традиционните български занаяти - иконопис и дърворезба. Специален винен бар дава възможност за дегустация на селекция от качествени български вина.
Над 30 туроператора в Обединеното кралство предлагат България в каталозите си, подчерта зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. По думите му от тази година три нови туроператора са включили страната ни с оферти. Слабата британска лира е основна причина жителите на Острова да предпочитат дестинации, които не са в еврозоната, но липсата на добър on-line достъп и представяне на българския туристически продукт в интернет са причина България да губи част от индивидуалните британски туристи. "Отчитайки тези унаследени от миналото слабости, работата ни по различни проекти по ОПРР е насочена към тяхното преодоляване - стартира доразвиването на интернет страницата на българския туризъм и създаването на мултимедиен каталог на туристическите обекти, започна рекламната кампания по водещи паневропейски телевизии, предстои обявяването на обществена поръчка за комуникационна кампания за пазар Великобритания, подчерта Иво Маринов. Изследванията показват, че 70% от пътуванията във Великобритания не са организирани чрез туроператор, като 45% от всички резервации в някаква част се правят по интернет. |