От 18 април Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ) стартира горещ телефон за потребителите - 0700 122 99. На него ще отговарят оператори, които ще приемат сигнали и запитвания относно дейността на агенцията всеки ден от 8:00 до 21:00 часа, включително и в почивни и празнични дни. Вече е активен и уеб сайтът на Българска агенция по безопасност на храните за връзка с потребителите, който е с изключително богато меню и лесна навигация.
Чрез сайта си БАБХ за първи път дава възможност на потребителите да подават сигнали онлайн. Всички посетители могат да изпращат своите оплаквания за нарушения и впечатления, свързани с цялостната дейност на агенцията чрез попълване на електронна бланка.
"Изключително много разчитаме всички потребители да бъдат активни и да подават сигнали чрез сайта. Разработихме страницата така, че да дава максимално подробна и навременна информация. Да бъде полезна на всички - на потребителите, бизнеса, медиите. Целта ни е задоволим все по-голямата потребност на хората да търсят и получават информация онлайн в реално време", заяви изпълнителният директор на БАБХ д-р Йордан Войнов.
Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните предоставя подробна информация за дейността на агенцията, структурата й, контактите на всички регионални звена и лаборатории. Потребителите на уеб страницата могат да открият полезна информация какво трябва да следят върху етикетите на храните, кои са опасните за човека болести по животни и др.
Представителите на бизнеса ще могат да се запознаят подробно с българските и европейските нормативни документи. Освен тях, на разположение ще бъдат и образци на документите, които имат отношение към контрола на храните, здравеопазването и хуманното отношение към животните, фитосанитарния контрол и всички останали сектори, които попадат под контрола на БАБХ.
В отделна секция на сайта са поместени всички стандарти за храни - "Стара планина" за месни продукти, "България" за хляб и хлебни произведения, както и информация за млечни продукти по БДС. |