Това разказа Наско Димитров, бащата на Росен Димитров, един от нашите моряци на борда на "Коста Конкордия". Той е на 31 години и работи като елинженер на борда, обясни бащата. "Повече информация няма да дам, аз съм бивш военен и бивш спортист", отсече той, но трудно овладяваше вълнението си. Наско Димитров е охрана на банков клон и вчера изпълняваше служебните си задължения. Родителите на Росен живеят в кв. "Владислав Варненчик", а самият той - на другия край на Варна - в кв."Чайка".
Бащата на Росен не знаеше дали синът му ще се прибере след инцидента. "Шефовете на италианската компания ще кажат това. Повече не ме питайте", каза бащата и категорично отказа да бъде сниман. Съседка на семейство Димитрови, отскоро настанена в жилищния блок, знаеше само, че Росен е моряк, но дори не беше чула, че е сред спасените на злополучния кораб.
"Светът не познава друга такава история след "Титаник", каза вчера Йордан Ачев, шефът на "Комак" ООД, която изпраща български моряци за италианската "Коста Круизес". Вчера в офиса на менинговата фирма продължаваха да идват кандидати да работят за нея. "Комак" ООД е единствената оторизирана фирма да представя италианците у нас. "Момчетата са добре, в настроение, чуха се със семействата си", потвърди отново Ачев.
Той заяви, че представители на италианската компания се срещат в Генуа с нашите от екипажа и ще изпълнят желанията им дали да се приберат в България, или да продължат договорите си на други кораби. Йордан Ачев успял да се свърже само с Георги Стоев, от когото разбрал, че българските моряци са напуснали потъващия кораб без проблеми.
Двама от тях останали само по гащеризони в паниката, но за тях са се погрижили и ги облекли. Сега моряците ни, които са на възраст между 30 и 45 години, са настанени в казарма.
Петима от тях са от Варна, а само Детелин Добрев е от Бургас. Той е хладилен инженер, "уникален професионалист", щом се качи на кораб, не го пускат да си тръгне, каза за него шефът на фирмата. Камен Пеев е тръбар - на отговорна длъжност е, грижи се за цялата водопроводна система в барове и ресторанти.
"Между другото той е много добър диджей", похвали го Ачев. Разговарял е с италианската компания след инцидента за възникналите технически проблеми. От там дали супероценка за работата на първия механик на кораба - Петър Петров. Той веднага реагирал, след като е заседнал корабът, и спрял елнапрежението. Веднага пуснал аварийния генератор, но неговите възможности не били предвидени за такова натоварване.
От компанията са уверили, че Петров няма никаква вина и се справил чудесно. Първият механик се качил на борда на 19 декември след отпуск. Няколко дни преди инцидента се качил Николай Вачев. "Слава богу, всички са живи и здрави, през цялото време се молех за оцеляването им, ходех и на църква, казва Йордан Ачев. Той посочи, че италианската компания има 18 пасажерски кораба.
Източник: в. "Стандарт"