Бунев и Дунчев с интересни коментари за БДЖ

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
16:30 / 14.01.2022
9393
Министърът на транспорта Николай Събев обяви, че ще започне оздравителна програма на БДЖ, за да може дружеството да подобри услугата, която предлага и да излезе на печалба. Според него основният проблем в БДЖ не е намалелия пътникопоток заради пандемията, а това че железниците не могат да предложат сериозна оферта на пътниците. Министър Събев промени състава на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ“ до провеждане на конкурс. 

Днес пътувахме с влака, доволни сме в общи линии. Топло беше. Пътувахме от град Павликени до София. Като имаме предвид цялостното състояние на БДЖ, сме доволни, но от техническа гледна точка самите влакове са стари, амортизирани, иначе хората правят всичко възможно да си изпълняват пътуванията - казват пътници.

Много ми се иска да спрат кражбите и да тръгнем в правилната посока с БДЖ. Това заяви в интервю за предаването "Хоризонт за вас" Петър Бунев, представител на синдикатите към КНСБ: "За съжаление като участник в този процес дълги години, дори не само като синдикалист, досега е имало само обещания и на практика нищо. Състоянието на железницата в последните години се вижда, няма какво да се коментира. Пътнически превози не е чист бизнес и това трябва да бъде ясно. Така е не само в България, но и в цяла Европа. Това е задължение на държавата, която възлага тази услуга на БДЖ и тя трябва да се доплаща. Ако се отвори договора, който е между държавата и БДЖ, ще се види, че той е сключен пожелателно и в годините държавата трябваше да е отделила доста средства за закупуване на нов подвижен състав".

Бунев допълни още, че освен подвижният състав, друг проблем в БДЖ е недостигът на кадри: "В момента в БДЖ работят около 5700 човека в пътнически превози, около 2100 са в товарни превози".

Кадрите, които са в ръководството на железницата, трябва да стоят малко по-дълго време на тези постове. Това каза за Владимир Дунчев, бивш шеф на БДЖ:

Въпросът не е дали БДЖ ще излезе на печалба, защото пътническите превози са субсидирани с близо 250 милиона всяка година, а приходите ще са около 30-40 милиона, така че тук по-скоро въпросът е как ще се направи такава организация, че тази услуга, която се предлага на населението, да бъде удобна, да бъде привлекателна за хората и да се върнат част от тях към железопътния транспорт. През последните години ръководството на БДЖ се сменя всяка година, дори да има някой добри желания да свърши нещо, не се получава нищо.

Виж коментарите (0)

Още по темата (405):
27.11.2024 БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив
27.11.2024 БДЖ получава повече от 48 млн. лв от държавата
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
18.11.2024 Железничарите искат спешна среща с транспортния министър
15.11.2024 Инж. Венцислав Славков: Променихме само разписанията, направихме всичко възможно регионите да бъдат осигурени с железопътен транспорт
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
Още новини от Национални новини:
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско
Костадин Костадинов: Имам чувството, че се намираме в психиатрия
АПИ с важно напомняне за шофьорите!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).