По думите на инж. Христо Гюров- началник отдел "Поддръжка" НАПИ-Бургас първите признаци на пропадане на настилката са се появили в началото на септември тази година. Експертна група от Националната агенция предприела
мерки по въвеждане на специален режим на придвижване на автомобилите, както и са започнали ремонтно възстановителните работи на аварийната и на едната активна лента и предвид на очакваното влошаване на времето на
тях само им беше извършен ремонта.
От агенцията увериха, че ремонта на другите две ленти ще започне веднага след като времето позволи. Обясняват пропадането на трасето с недоброто изпълнение на насипа. За да бъдат избегнати инциденти в участъка е наложено ограничение на скоростта.
От " Пътна инфраструктура ще си търсят парите от фирмата-изпълнител. Участъка е все още в гаранционен период, който е пет години. Лот 5 е пуснат в експлоатация в началото на ноември 2006 година. Фирмата изпълнител е уведомена и ще бъде предявен иск на стойност около 80 хиляди лева, колкото ще струват възстановителните работи.
Строителството на Лот 5 от автомагистрала Тракия между Карнобат и Бургас бе извършено от турския консорциум гражданско сдружение Доуш-Еко. Изграждането на този участък на магистрала "Тракия" е съфинансирано от Европейската инвестиционна банка с около 45 млн. евро. Общата стойност на договора за строителството е 63 млн. евро.