ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Чуждестранните туристи били много доволни от престоя си в България
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:34 / 30.10.2012Коментари (3)2457
© Plovdiv24.bg
Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) запозна днес в Пловдив представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт". На срещата, бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд "България". Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Изследванията в България и в 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и тураегнти, показват недвусмислено, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На този етап България има доста еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка в България през последните 2 години. Този факт говори за висока удовлетвореност и е предпоставка за повторни посещения и лоялност към дестинацията. На второ и трето място със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи се нареждат възможностите за планински и ски туризъм, балнео и СПА, културен туризъм. Асоциациите, които буди България сред чуждестранните туристи са ниска цена, слънце, море, пясък. Значимо присъствие имат и асоциациите с красива природа. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен България, проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и 37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България - Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма България се конкурира с Чехия.

Създадена е и оценъчна система за дефиниране на основните целеви пазари на страната, базирана на оценка на потенциала на пазара, сегашния пазарен дял на България, приходите от турист, брой нощувки и т.н. Като ключови целеви пазари са определени Германия с изключително високо ниво на приоритетност, Русия, Румъния и Великобритания. Вътрешният пазар също остава с висок приоритет, като значим източник на приходи в туризма.

Ключови фактори за избор на дестинации сред туристите са цените, климатът, природата, възможностите за разглеждане на забележителности и чистотата. Потребителското възприятие относно сигурността на съответната дестинация също оказва влияние върху изборите на крайните клиенти.

Една от основните цели на разработване на цялостен бранд "България" като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България, като се осигури базата за дългосрочна ефективна комуникация на бранда. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България, дестинацията ще бъде позиционирана като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа;

Експертите посочиха, че ефективното маркетиране на бранд "България" трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като "евтина дестинация" да се превърне в "добро съотношение между качество и цена". Допълнително ще трябва да се развие образа на страната от "морска" дестинация в страна, предлагаща добри възможности и в другите типове туризъм и да се формира връзка в потребителското съзнание между България и възможностите за разглеждане на забележителности.

Туристическият бранд "България" трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта "Разработване на бранд "България", продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт". Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на "Обединение за бранд България", избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
Няколко забележки: 1/не може ли да се смени името на това министерство- Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Съкращението звучи леко цинично. Преди време публикувах в този сайт един виц за дама, която прави нещо подобно на МИЕТ. Модераторите го изтриха и вероятно са били прави. И сега изведнъж- МИЕТ!
+5
 
 
Как няма да са доволни! Представете си с едната си заплата да заведете семейството си на почивка за седмица в 3 звезден хотел с ядене и пиене на корем.На всеки ще му хареса,ако ще на края на света да е. Но ние българите няма как да го усетим,защото от нашите курорти по евтино няма.И въпреки това събираме цяла година за да отидем на седмична почивка в бунгало на Ахтопол.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5800) 58%
Не (3208) 32%
Не мога да преценя (947) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: