© | | Цялостният процес по предоставяне на услуги по електронен път през единния портал за достъп е вече завършен. Това беше показано преди няколко дни по време на демонстрация на дейностите, изпълнявани по проекта за надграждане на платформата на електронното управление, финансиран от ОП "Административен капацитет": Изпълнителите на всички дейности представиха техните разработки в тестова среда и демонстрираха реално как ще работи системата, след приключване на проекта."Резултатите от този проект осигуряват пълната възможност една услуга да бъде заявена, платена и получена по електронен път", каза Христо Христов, директор на дирекция "Информационни технологии" в МТИТС и ръководител на проекта.
"Динамиката в процесите и информационните технологии, както и промяната в нормативната уредба налагат надграждане на съществуващите ресурси и системи, така че те да могат ефективно и бързо да обслужват крайния потребител, а именно гражданите", допълни той.
Христо Христов подчерта, че при избора на пилотни администрации са подбрани тези, чийто услуги са най-използвани, и биха улеснили най-много хора с тяхното електронизиране.
По време на демонстрацията беше показан процесът на заявяване и получаване на удостоверение за актуално състояние, издавано от Агенция по вписванията, свидетелство за съдимост, предоставяно от Министерство на правосъдието и свидетелство за митническа годност от Агенция "Митници".
"Само за миналата година над 700 000 човека са заявили издаване на Свидетелство за съдимост, а повече от 190 000 - Удостоверение за актуално състояние", каза Христо Христов и посочи, че с въвеждането на цялостния процес по електронно издаване на тези документи, потребителите ще бъдат улеснени.
В рамките на събитието бяха показани модулите за е-заявяване, е-плащане, е-валидиране и е-връчване на документи, както и за еднократна автентификация на информационни системи и физически лица. Изпълнителите демонстрираха и обновената версия на портала за достъп до електронни административни услуги, който служи за единна входна точка за заявяване на е-услуги.
Показана бе и мобилната му версия. Друга дейност предвижда свързването на още 32 нови регистъра на централно ниво, с което значително ще се повишат възможностите за автоматичен обмен на данни между администрациите.
Проект "Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство, с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса" се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд". |