Акцията на ДАНС била проведена на 19 март през деня. Агентите обискирали жилището на сводницата в София, където намерили компютър със снимки на момичетата на виртуалния бардак. От същата машина жената влизала и във Фейсбук. Специалистите са прибрали техниката и са започнали анализ на цялата й кореспонденция с настоящите проститутки, които работели за нея, както и с бъдещите, които тя уговаряла да се присъединят към редиците й. Очаква се в рамките на разследването да излязат още компаньонки. През това време сводницата е пусната под гаранция.
Подбират клиенти според кръчмите
Проститутките, които набират клиенти във Фейсбук, ги набелязват най-вече по заведенията, които посещават. Това е една от опциите, които социалната мрежа предлага. При нареченото на жаргон "тагване" в страницата на тузарската кръчма излиза, че ти си я посетил, като броят на таговете ти също може да се види.
Първото, което правят, е "да го сръчкат". При тази операция в профила на мъжа излиза съобщение, че въпросният потребител го е забелязал. Малко от мераклиите устояват да не добавят момиче в списъка си с приятелите и да разгледат останалите й снимки. Ако пък случайно той се забави, девойката сама предприема първата крачка. Следва невинен разговор от сорта на - "Как си?, "С какво се занимаваш?", "Често ли купонясваш?" и т.н. Така компаньонките се уверяват, че евентуалният клиент е достатъчно платежоспособен, че да си ги позволи. След като са сигурни, че той ги е харесал, следва запитване - "Би ли излязъл с мен?". При положителен отговор жрицата на драго сърце оставя координатите си. Ако мераклията не звънне след няколко дни, тя сама му се обажда.
Рекламират профилите си в специални форуми
Проститутките сами рекламират профилите си в специални форуми. На тези сайтове мъже споделят мнения за проститутките, които са посещавали. Там те обсъждат цените, качеството на услугите и координатите на компаньонките. В тези форуми момичетата сами пускат линкове към профилите си във Фейсбук. Проверка показа, че поне 10 момичета, които не са от разбитата банда, продължават да "закачат" клиентите си по този начин. Срещу имената им дори е изписано, че са "ескорт" или още по-директно - компаньонки. Някои от тях са прикривали професията си, като се вписвали като еротични модели. Момичетата обаче охотно отговарят на запитвания каква е тарифата им.
Източник: в. "Монитор"