ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Да забранят ли камионите по магистралите в България от петък до неделя? | ||||||
| ||||||
На проведената днес среща между представили на бранша, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация“ и Агенция "Пътна инфраструктура“, Камара на автомобилните превозвачи в България за пореден път призова институциите, отговорни за регулацията на трафика в страната, да проявят здрав разум по няколко причини. Първата и най-важна от тях е реалната опасност от повишаване на така или иначе високия процент на пътния травматизъм в страната. Извеждането на трафика на камиони над 12 т по алтернативни пътища на магистралите ще доведе до километрични колони по тези алтернативни пътища. Освен риска от несъобразени изпреварвания, това ще доведе и до забавяне доставката на необходимите стоки до потребителите. От КАПБ задаваме и въпроса – кои са алтернативните пътища на автомагистралите в България? Алтернативата на АМ "Хемус“ е проходът Петрохан или път II – 16 от Ребърково до Нови Искър, в последните години и на двете отсечки станахме свидетели на изключително тежки пътни инциденти с тежки имуществени щети и най-важното жертви. Същото важи и за алтернативния път на АМ "Струма“, дори и за подбалканския път, който дублира АМ "Тракия“ и преминава през редица населени места. Втората причина е очевидното за всички нежелание от страната на държавата в лицето на институциите да обезопаси републиканската пътна мрежа, която е в изключително лошо състояние и е предпоставка за редица тежки инциденти. При липсата на паркинги и места за почивка на шофьорите на тежкотоварни автомобили, те ще бъдат отбивани край пътя или в аварийните ленти на магистралите. Именно при подобни обстоятелства преди дни след удар на лек автомобил в ремарке на спрял тир на изграждащата се АМ "Европа“ загинаха млад мъж, жена и шестмесечно бебе, което е било с тях в колата. Припомняме и инцидента от миналата година, при който загинаха трима души след като бус с пътници, които пътуваха за пазар в Одрин, се заби в ремаркето на камион. Тогава виновен се оказа водачът на камиона, въпреки липсата на обозначено място за почивка или изчакване преди ГКПП "Лесово“. Пътната мрежа в България се развива непропорционално – без мисъл за водачите на камиони, които разчитат на своя късмет, докато изчакват на поредното необезопасено място, да не се окажат виновни за поредната катастрофа, когато превозното им средство дори не се движи. За пореден път Камара на автомобилните превозвачи в България задава въпросите – докога институциите в България ще създават опасност за участниците в движението в страната? Докога българският транспортен бизнес ще бъде пренебрегван? Докога водачите и собственици на камиони ще бъдат виновни за лошата пътна инфраструктура в страната? Докога транспортните средства ще чакат в километрични колони да влязат в страна членка на Европейския съюз, каквато е и България? Защо се въвежда още една забрана за транспортния бизнес, който тъкмо успя да поеме "глътка въздух“ покрай ограниченията, свързани с епидемията от Covid-19? Отговорите на тези и много други въпроси до този момент не сме получили! |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета