Дадоха Централна гара на концесия! Инвеститорът трябва да вложи над 11 млн.лв.! | ||||||
| ||||||
Цел на концесионирането на обекта е обезпечаването на достатъчни по размер свежи инвестиции от страна на частния сектор, с възможност за дългосрочно развитие на гарата по европейските и международни норми и стандарти за подобен род обекти - въвеждане на нови технологии и ноу-хау в управленския подход на ж.п. гарите. В тази връзка целесъобразността и законосъобразността на концесията са обосновани с привличането на финансово стабилен инвеститор, който да поеме изцяло прехвърлените му от държавата рискове, свързани със строителството, експлоатацията, поддръжката и управлението на Централна железопътна гара Пловдив, включително реставриране и консервиране на приемното здание на гарата, пазарния и екологичния риск при осъществяване на стопанските дейности и предоставяне на услуга от обществен интерес, както и рисковете по възстановяването на обекта в случай на настъпило форсмажорно събитие. Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и други. Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство. Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части - фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС. Както вече писахме, на среща с министър Ивайло Московски градоначалникът Иван Тотев е разговарял за притесненията на Общината относно концесията на Централна гара в частта й, касаеща подлеза и строежа на нова автогара в района на Транспортна болница. "Договорихме се, че и след концесията пешеходният подлез под гарата ще продължи да изпълнява социалните си функции, а именно пловдивчани да продължават да преминават оттам. Допуска се само обновяване на търговската част на съоръжението. На мястото на Транспортна болница няма да се изгражда автогара. Концесията няма да попречи и на пробива под Централна гара", категоричен беше Тотев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 69 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница |