Казвам се Павлина Вълкова от Димитровград. Аз съм преди всичко горда и всеотдайна съпруга, майка и баба. Завършила съм Математическата гимназия в Хасково, която ми даде основата на любознателен, точен и отговорен човек с афинитет към нещо ново, нещо рисковано и непознато. Впоследствие се обучавах в Икономически университет, но трудните 90-те години в началото на демокрацията ме отведоха в търговията, която, въпреки че не ми беше на сърце, запълни голяма част от съзнателния ми работоспособен период. С моя съпруг открихме склад на едро и развихме бизнеса си.
Дългогодишната и усилена работа в тази област, с много хора около себе си, с много пропуснати празници и периоди от растежа на децата имаха своето отражение. Така през 2019 г. си дадох сметка, че ми трябва нещо, което да ме освободи от напрежението. Обърнах поглед към земята в родното ми село Крепост. Понеже все още летата ми бяха силно ангажирани, реших да потърся култура, която е есенна.
Така стигнах до шафрана, който поради промените в климата се оказа, че вирее успешно по нашите ширини. Плени ме с това, че е нетрадиционен и екзотичен за България, че е красив и притежава изключителни здравословни качества. Първоначално си мислех, че ще добивам ценната подправка като хоби, като терапия и за лично ползване на уникалното растение. Удоволствието от първите добиви беше голямо, като цялата реколта подарих на приятели!
Трудът е много, но всичко това си заслужава, понеже се освободих от стреса и напрежението. Не мислех нито за вложените инвестиции, нито за печалба.
Да бъдат постоянни, мотивирани, уверени в себе си и възможностите си, да развиват уменията и знанията си. Неща, които според мен всеки човек трябва да преследва, независимо от възрастта си.
Трудности винаги има и ще има. Именно те ни карат да се развиваме, да мислим различни варианти и решения. Може би една от най-големите трудности беше позиционирането на бранда на пазара и координирането на целия процес на производство. Това, което ни мотивира да продължаваме напред, е страстта към шафрана и козметиката.
Бих посъветвала колегите си на първо място да имат страстта за отглеждането на каквато и да е култура. Има ли такава страст, знанията и спецификите на отглеждането могат да бъдат намерени от стотици източници и приложени в стопанството.
Информационната кампания "ОСП работи за нас: По-зелени и умни!" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от ЕС.
Следете темата и на cap4us.agri.bg