В Хартата на клиентите, публикувана на www.nap.bg, НАП обещава на гражданите и фирмите справедливо и честно отношение. В документа са описани основните права и отговорности на клиентите при контактите им с приходната администрация. НАП обнови досегашния си стратегическия документ, за да отговори на съвременните изисквания в сферата на обслужването и да отрази развитието на Агенцията през последните години.
"В хартата НАП открито заявява приоритета си за насърчаване на доброволното изпълнение на задълженията за плащане на данъци и осигурителни вноски и ангажиментите на всеки от екипа на агенцията за справедливо и равнопоставено отношение към клиента. Редом с това са посочени и ангажиментите, които бизнеса и гражданите имат към държавата и служителите на агенцията. Документът публично заявява визията на агенцията за следващите години и готовността ни да се развиваме, служейки на обществото", заяви при утвърждаването на обновената Харта изпълнителният директор на НАП Бойко Атанасов.
Директорът на НАП Варна Милена Колева и директорът на дирекция "Обслужване" Тодор Манев положиха подписите си на Хартата на клиентите, с което гарантират от името на служителите модерно отношение към клиентите от региона. Плакатът с подписите е изложен на видно място в офиса на НАП Варна, а други са разлепени на централните входове. На бюрата на служителите, по работните местата за обслужване, има разположени хартиени пирамиди с новия текст на Хартата. Такива има и на всяко гише за обслужване в дирекцията.
С нея служителите на Агенцията поемат отговорност да реагират своевременно, когато са допуснали грешка. В документа са описани и очакванията към клиентите за спазване на данъчното и осигурително законодателство и взаимно уважение.