Законопроектът с вносители председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков и група народни представители, също беше приет - със 76 гласа "за", 3 "против" и 11 "въздържал се".
Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, внесен от народните представители Мартин Димитров и Кирчо Димитров, беше отхвърлен. От общо гласували 93 народни представители "за" гласуваха 8, "против" - 21, а "въздържал се" - 64.
Преди промените да бъдат гласувани, депутатът от ПГ на Коалиция за България Румен Такоров заяви, че идеята на Мартин Димитров и Кирчо Димитров за движенето на таксиметровите автомобили в обозначените бус ленти, когато возят пътници, би била осъществима, ако бус лентата беше от две платна и можеше да има изпреварване между такситата и автобусите. "Но сега в ситуация с една бус лента, това е недопустимо и невъзможно - с различна скорост се движат автобусите и такситата. Там ще става постоянно едно преливане в първата лента за движение на най-леко каращите с най-ниска скорост. Това е недопустимо, ще има един хаос в тези ленти", допълни Такоров.
Във връзка с глобите за неправилно преминаване на пешеходна пътека и за преминаване на сигнал на светофара, който не разрешава преминаване, Румен Такоров заяви, че болшинството от светофарите са с по-малка краткотрайност на жълтия сигнал.
"Жълтият сигнал намалява трафика на преминаването през отделните кръстовища. Идете на Орлов мост - жълтият сигнал е в рамките на 2,5 сек. При 40 км. не може да навлезете при светнат жълт и да не излезете на червен сигнал", подчерта Такоров.
"Аз ще пледирам и ще направя предложение за второ четене, че камери, които трябва да отчитат преминаването на червен светофар, могат да се поставят само там, където има таймери за отчитане времето, оставащо за зелен или за червен светофар, за да може водачът, който навлиза в кръстовището, да си направи сметка дали трябва да спре, или да продължи да се движи в кръстовището", каза още Румен Такоров.
Независимият депутат Корман Исмаилов заяви, че логиката в предложението на Синята коалиция е малко грешна. "Такситата, ако се движат в бус лентата, ще се движат по маршрута на градския транспорт и със скоростта на транспорта", посочи Исмаилов.
Депутатите ще продължат работа с парламентарен контрол.
Източник: Агенция "Фокус"