Детайли от кухнята за преговорите с VW за техен завод у нас
Преговорите с "Фолксваген" за изграждане на автомобилен завод у нас са започнали през ноември 2018 г. и все още не са приключили. Това заяви в студиото на "120 минути" по bTV арх. Любомир Станиславов, който е бил участник в договарянето от българска страна. "Ние нямаме официално потвърждение или решение на "Фолксваген", докато тези две неща факт, все още има шанс. Да, има определени стъпки, които се случват в Турция в тази посока. Над пет пъти Надзорният съвет на автомобилния гигант не одобрява тази сделка в Турция. Това означава, че има нещо, което ги спира", уточни преговарящият по сделката.
Той беше категоричен, че разговорите с "Фолксваген" ще продължат, защото има и други възможности. "Ние участвахме в конкурс за завод за изграждане на малки SUV във фаза 1 и големи SUV модели във фаза 2. Той трябваше да бъде разположен в Източна Европа. На финала на конкурса останаха три терена – Кремиковци до София, другите два са в Турция, при това в азиатската част", каза още арх. Станиславов.
По думите му е възможно в хода на преговорите заданието на конкурса да се е променило. Архитектът заяви, че според турската преса в страната им ще се правят големи седани, а не SUV модели, както е било по условие. "Напълно възможно е "Фолксваген" да е получила предложение, което е било изключително атрактивно и мениджмънтът не е могъл да откаже, да е сменил своята стратегия", допълни участникът в преговорите. Според арх. Станиславов, българският терен е бил най-добър откъм инфраструктура в Източна Европа.
Той допълни, че липсата на достатъчно добре подготвените кадри може да е било едно от възможните притеснения на немския автомобилен гигант. "За да правите автомобилна индустрия се нуждаете от големи терени, инфраструктура и много хора, които да са добре квалифицирани. Автомобилната индустрия може да случва само със съдействието на държавата", посочи той. Автомобилният експерт заяви, че очаква други продукти на "Фолксваген" да започнат да се произвеждат у нас, а SUV моделите да си продължат да се правят в завода в Чехия.