ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Диана Русинова: Поне да останем живи | ||||||
| ||||||
3 години и две съдебни решения по-късно се връщаме отново край Боснек, за да видим какво се е променило след трагичния инцидент. В свое решение от 7 януари Окръжният съд в Перник посочва, че по време на инцидента разделителната мантинела не е отговаряла на изискванията, въведени 11 години по-рано, така че да може да удържи автобус. А маркировката е била толкова изтъркана, че експертите не са могли да измерят показателите ѝ. Крайната лента не е била с така наречената релефна шумна пътна маркировка, въведена като задължително изискване с наредба 6 години преди катастрофата. "Към днешна дата както виждаме мантинелите вече са сменени с каквито трябва да бъдат, но пътната маркировка отново не е на нужното ниво, на което трябва да бъде", каза Дилян Янев, експерт към Европейския център за транспортни политики пред БНТ. В мотивите на съда се посочва още, че виражите в този участък са проектирани за скорост от 90 километра в час, а разрешената скорост там е 120 километра. Няма и пътен знак, който да задължава шофьорите да намалят скоростта. Днес ограничителен знак има, но той е 120 километра в час, тъй като магистралата се води автомобилен път, поради липсата на разрешително за ползване - Акт 16. "Обратният вираж на пътя може да бъде променен и трябва, защото това има големи опасности от бъдещи катастрофи", коментира Дилян Янев. "Преди 3 години казахме точно тези 4 неща, които днес съда е констатирал като сериозен проблем - някои неща са били променени. Например мантинелите или ограничителните системи за пътища бяха подменени, но маркировката продължава да не отговаря на изискванията, тези обратни виражи продължават да бъдат предпоставки за инциденти, пътят продължава да е много зле поддържан. Дори на мястото, на което се намираме оградата е скъсана, които в даден момент може да доведе до диви животни, които да навлязат на пътя и да предизвикат голям пътен инцидент отново. Изобщо проблемите продължават, неглижирането им продължава с пълна сила", посочи Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики. Окръжният съд в Перник е постановил, че пътната агенция отговаря за 10% от така настъпилите вреди, или следва да бъде осъдена да заплати на всеки от ищците по 20 000 лева обезщетение. В позиция от АПИ заявяват, че ще обжалват това решение, позовавайки се на заключението на комплексната съдебно-техническа и медицинска експертиза. Според АПИ вината е изцяло на шофьора. "Да, водачът е виновен, защото е сгрешил, защото с поведението си е длъжен да не греши, но в същото време стопанинът на пътя, респективно АПИ са длъжни да ни дадат пътни условия, в които ние дори и да сгрешим, поне да останем живи", заяви Диана Русинова. Чакат се и съдебните решения по останалите заведени дела от близки на жертвите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 137 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/23 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Днес навърши 67, но от 35 години не живее в България
18:39 / 12.01.2025
Почина легендарна актриса
11:46 / 13.01.2025
Днес навърши 61, но от години е спряла с пеенето
17:53 / 13.01.2025
bTV връща вечерното предаване, свалено в края на 2023 г.
16:46 / 12.01.2025
Мъката продължава, народът си иска Деси Стоянова
21:36 / 12.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета