Директорът на столичното 119 училище -
Диян Стаматов, отправи призив за забрана на социалната мрежа TikTok в България, след като бе свидетел на инцидент, свързан с опасно видео в платформата.
Според него TikTok не е образователна платформа и влияе негативно на психиката на подрастващите, като същевременно създава нови социални и психологически проблеми в училищната среда.
"Мобилният телефон не е част от новата технология. Мобилният телефон е устройство за свързване между хора. Нищо че ние ползваме мобилния телефон вече за всичко. Децата, подрастващите, стигат до възможността за пълното използване на всичко онова, което е в телефона след 18-годишна възраст. Дотогава е ролята на правилата, които се създават в училище", заяви председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета
Диян Стаматов.
Той изрази тревога относно неограниченото използване на мобилни телефони в училищата, въпреки че съществува законова забрана за тяхното използване от ученици.
Според него, въпреки че законът предвижда ограничения, учениците продължават да използват телефоните си без контрол, а мобилните устройства създават повече проблеми, отколкото ползи в образователния процес.
Малки деца имат хиляди последователиОсобено тревожен е фактът, че ученици на много млада възраст, като например 10-годишни, вече имат хиляди последователи в социалните мрежи, което може да доведе до опасни социални взаимодействия и проблеми с психичното им здраве.
"Забелязали ли сте, че използването на мобилен телефон е една висша форма на зависимост? Дори и да нямаш какво да погледнеш в телефона си, на всеки 20-30 секунди поглеждаш. Това се отнася и за подрастващите деца", коментира директорът на столично училище пред
Bulgaria ON AIR.
Стаматов подчерта, че родителите играят важна роля в контролирането на използването на социалните мрежи от децата си. Той препоръчва използването на родителски контрол и приложения за мониторинг, които да помогнат на родителите да следят какво правят техните деца в интернет.
Въпреки това, гостът посочи, че училищата нямат същите възможности за контрол, което води до случаи на опасни предизвикателства и инциденти, свързани с TikTok.
Стаматов призова държавните институции, включително Министерството на образованието и Министерския съвет, да започнат сериозен дебат за забрана или поне регулация на TikTok, като се вземат примери от други държави, които вече са предприели стъпки за ограничаване на използването на приложението.
"Телефоните трябва да са далеч от образователната дейност", категоричен бе Стаматов.