Външното оценяване по математика за четвърти клас ще е на 8 май, по предмета "Човек и природа" - на 12 май, а по "Човек и общество" - на 13 май.
Националните външни оценявания по четирите учебни предмета ще започват в 10.00 ч. в определения ден. Изпитванията ще са писмени и ще са за един учебен час /40 минути/, а за учениците със специални образователни потребности - за два учебни часа.
Външното оценяване в четвърти клас няма да попречи на учебния процес в училищата, посочват от МОН и припомнят, че оценяването се организира в този клас за осма поредна година по единен формат. Той ще включва за всеки от предметите предимно въпроси с избираем отговор, а по БЕЛ - със свободен отговор.
Целта на проверката е чрез еднакъв за всички ученици в страната изпитен инструментариум /тестови задачи/ обективно да се оцени нивото на усвояване на знанията и уменията по съответния предмет.
Тестовете по математика, по "Човек и общество" и по "Човек и природа" ще съдържат 16 задачи от затворен тип с три възможни отговора, от които само един е верен, и 3 задачи от отворен тип.
По български език и литература тестът ще включва диктовка, текст за четене с разбиране и 11 задачи към него.
Максималният резултат за всеки от тестовете е 20 точки. С 1 точка се оценяват правилните отговори на задачите с избираем отговор и с 2 точки - задачите със свободен отговор, които изискват разбиране и прилагане на изучени знания.
Диктовката по БЕЛ ще се оценява с максимален брой от 6 точки. Чрез диктовката и задачите за четене с разбиране изпитването се доближава до идеите на международното изследване "PIRLS", посочват от МОН.
Писмените работи на четвъртокласниците ще се проверяват и оценяват от училищни комисии в училищата по критериите и изискванията, определени от МОН, като ще се вписват брой точки.
В срок до три дни след външните оценявания училищните комисии ще въвеждат резултатите в сайта за външно оценяване.
Чрез него ще се генерират обобщени резултати за училището, за региона и за страната, които ще дават информация за постижимостта на държавните образователни изисквания за учебното съдържание по предметите.
Индивидуалните резултати на четвъртокласниците ще се използват на училищно ниво и ще дават информация за овладяването на базисните им знания и умения, необходими за успешното обучение в прогимназиалния етап на основното образование.
Училищните комисии, определени от директорите, ще имат задължението да информират учениците и техните родители за конкретните пропуски и постижения. Приравняването на точките в цифрова оценка няма да е задължително, но по преценка на учителя оценката може да бъде вписана в дневника на класа и в бележника на ученика като текуща, уточняват от МОН.
Още по темата (27): | |