Доц. д-р Мариана Тодорова: Компании използват масово изкуствен интелект за маркетинг и продажба

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
18:41 / 17.08.2023
1456
"Маккинзи енд Къмпани“ улавят първите сигнали на промяна от април 2023 година, когато вече има достатъчно критично време на натрупване, така че да се набележат ключови тенденции, които компаниите са започнали да следят и да интегрират в своята работа, с цел да бъдат по-ефективни. Това коментира в предаването "Сценарий от бъдещето" на Радио "Фокус" с водещ Ива Дойчинова футурологът доц. д-р Мариана Тодорова.

"Направено е запитване между 1684 мениджърски кадри от различни фирми, най-вероятно става въпрос за над 1000 компании. Изследването е продължило между 11 и 21 април. Констатирано е, че 79% от хората са използвали поне веднъж големи езикови генеративни модели. В този период със сигурност може да кажем, че това са ChatGPT 3 и ChatGPT 4 на OpenIA, защото техните конкуренти Bard на Google и Llama2 на Meta все още не са толкова популярни през това време.

22% използват тези модели за различен тип дейности,почти всеки ден. От западния корпоративен свят виждаме, че от 100% - 100% са ползвали поне по веднъж един от тези езикови модели. Ако направим паралелно изследване в България обаче резултатите биха били в съвсем различни пропорции. Може би около 30-40% никога няма да са използвали подобни модели, а просто ще са се опитвали или само ще са чували за тях", каза още доц. д-р Тодорова.

По думите й Маккинзи са направили и анализ, тип разрез по континенти: "В САЩ 28% от хората казват, че активно използват всеки ден езикови модели, в ЕС 24%, в Азия 22%, а Китай 19%. Сингапур и Южна Корея са лидерите, но както каза Стюарт Ръсел: "Те по-скоро развяват знаме и си правят PR, като по този начин казват колко са напреднали и че имат свой мултимодален изкуствен интелект, който от две-три години трябваше да бъде популяризиран. Очевидно не го ползват, а са ограничили и цензурирали сред компаниите и фирмите ползването на ChatGPT 3, ChatGPT 4 и другите езикови модели, защото това е и средство за навлизане на нов вид информация", обясни футурологът.

По думите й Маккинзи прави изследване, за да разбере за какво компаниите най-много използват големите езикови модели: "На първо място - маркетинг и продажба, на второ място за развитие на продукти и услуги, които са нови, иновативни, на бъдещето. Много по-малко фирми интегрират използването на ИИ за верига на доставки и за търсене на нови пазари".

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Важно за електронните извинителни бележки на учениците!
"Възраждане" представи водачите си на листи по градове
Ръководителите на фаталния полет в Графа дадоха показания пред сл...
Вяра, Надежда и Любов - традиции и ритуали
Драгомир Драганов: Няма данни за пострадали или разрушения в Русе...
Тежка катастрофа с мигранти след гонка в София


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).