Вече са осигурени средства посредством едно споразумение с Европейската инвестиционна банка и се надявам от следващата година да започне ремонтът, обясни шефът на АПИ.
"Магистралата е едно инфраструктурно произведение, което още от момента на строителството си има нужда от ежедневно поддържане", допълни той.
Икономически обосновано е в България да се строят такива магистрали - с една активна и една изпреварваща лента, каза още Лазаров.
Според него няма нужда от по-голям габарит.
"Съществената работа по АМ "Тракия" приключи още на 5 юли. 10-те дни от тогава по думите му били необходими за преминаването на всички комисии", обясни Лазаров.
Сега в историята ще останат задръстванията, време е да си честитим новата магистрала. Има разрешения за изграждане на 10 обекта като бензиностанции други обекти, но към момента има само един обект край с. Биково. Гаранцията на асфалта на АМ "Тракия" е 5 г., а на съоръженията 10 г., разкри Лазаров, но не скри надеждите си, че това ще бъде надхвърлено многократно.
140 км/ч е максимално разрешената скорост и до морето от София вече ще се стига за около 3 ч., имайки предвид разстоянието от 360 км, каза шефът на АПИ.