ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Докато не получите касова бележка, може и да не плащате | ||||||
| ||||||
Предстои лятната контролна кампания на НАП, в която един от акцентите ще бъдат проверките за спазване на изискванията за издаването на платежен документ. През миналия летен сезон, само по черноморските ни курорти, НАП установи близо 1700 нарушения, от които 433 са неиздаване на фискален бон, 30 са за липса на фискално устройство и 362 за несъответствие между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата. Фискалните инспектори са съставили над 1350 акта за установяване на нарушение, като 280 обекта са били запечатани. Данъчните са установили, че най-често не се издават касови бележки при заплащане на атракциони, в заведения за бързо хранене, ресторанти, барове и др. Това води до укриване на приходи и щети за бюджета, от който се финансират важни за обществото сектори като образование, здравеопазване, социални услуги и други. С промяната в Закона за ДДС се дава възможност на гражданите да защитят потребителските си права, да противодействат на укриването на приходи от страна на некоректни търговци, както и да станат гарант за лоялна конкуренция. Ако въпреки задържане на плащането, търговецът не издаде фискален бон или издадената касова бележка се окаже фалшива, потребители могат да подадат сигнал в НАП на телефоните на Информационния център на приходната агенция: 0700 18 700 и 02 9859 6801 (на цени, съобразно тарифата на съответния оператор) или да изпратят имейл на: infocenter@nra.bg. Платежният документ дава възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна, напомнят още от НАП. Касовата бележка е необходима и за замяна или връщане на закупен артикул, в случай че потребителят разполага с такова право, произтичащо от закон или от предварително поет от търговеца ангажимент. "Апелираме към клиентите да изискват своя платежен документ при заплащане на стоки или услуги. Ако въпреки това търговецът не им издаде касова бележка, те имат законното право да задържат плащането и да подадат сигнал в НАП. Заедно можем да противодействаме на опитите за укриване на приходи и неспазване на закона, които вредят на обществото като цяло и в частност на честните търговци, защото некоректните им колеги ги поставят в условия на нелоялна конкуренция“, каза изпълнителният директор на НАП Румен Спецов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 508 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/85 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета