Гъвкава работно време и дистанционен труд могат да въвеждат работодателите като предпазна мярка за служителите си срещу разпространението на вируса COVID-19. Тези препоръки за организиране на работния процес е изпратило днес социалното министерство до всички национално представителни работодателски организации, съобщи ресорната министърка
Деница Сачева.
За да защитят здравето на персонала си, работодателите могат да превърнат всички свободни помещения в нови работни места и да поставят вътрешни прегради между отделните работни станции.
Препоръчва се общите събрания, конференциите, семинарите и обученията да бъдат отложени или да бъдат организирани чрез онлайн платформи.
Променливото работно време може да се съчетае с дистанционна работа, като по този начин ще се избегне струпването на работници и няма да се прекъсне ефективният работен процес, съобщиха от социалното министерство.
За да се организира надомна работа, шефовете на компании трябва да създадат условия за възлагане и отчитане на положения труд и да осигурят оборудване. Особено внимание те трябва да имат към хората с увреждани, напомнят от социалното министерство.
Редовно трябва да се провеждат инструктажи, да се осигурят лични и колективни средства за защита и дезинфекция на помещенията.
Служителите с болничен лист за поставяне под карантина не трябва да се допускат до работните им места.
Направена е и организация, за да не се струпват възрастни хора в пощите, за да си вземат пенсиите, каза още Сачева. И обясни, че е получила информация, че в някои от клоновете парите се изчерпват още сутринта и това е причината да има струпване рано. И отново е призова там където е възможно да се правят картови плащания.
"В домовете за възрастни хора пък са преустановени свижданията и са изпратени препоръки за достъпа до тях. Утре до края на деня сме поискали справка от всички общини за нуждите им за предпазни средства и материали, включително и дезинфектанти, за да можем да направим необходимата заявка за предпазните материали", обясни още Сачева.