ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Държавата готви нов амбициозен закон
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:33 / 28.12.2023Коментари (3)6360
©
Държавата готви нов амбициозен закон, с който да се насърчат покупката на електромобили и изграждането на зарядни станции. Очаква се проектът на закона да бъде представен през 2024 година.

"До края на 2026 г. да постигнем поне 30 000 автомобила по пътищата на държавата ни и да имаме не по-малко от 10 000 зарядни точки", каза пред БНТ Мартин Гиков, заместник-министър на иновациите и растежа.

Насърчителни мерки са предвидени и за инвеститорите в зарядни станции, и за гражданите, за да може повече хора да си купят електромобил.

Експерти се надяват, че България ще последва френския пример за подпомагане на домакинства с по-малки финансови възможности.

"Има някакъв критерий за неголеми доходи и на тази база човек може да вземе под наем от 6-7 различни модела за 100 евро на месец електромобил", Мартин Заимов, председател на Българската асоциация "Електрически превозни средства".

От автомобилния бранш посочват, че все повече модели са с пробег от 600 км, а времето за зареждане на публични станции се съкращава до 25 минути. Макар цените на електромобилите да остават високи, в бранша прогнозират, че това ще се промени.

В началото на декември стана ясно, че държавата има и друга идея - вносителите на коли втора ръка да плащат такса от 500 лв., а натрупана сума да се използва за фонд, с който да се подпомага купуването на електромобили.

Стимулите за нови електромобили в страните от ЕС

Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) публикува по-рано тази година проучването си за политиките за подпомагане на придобиването на нискоемисионни или 100% електрически автомобили (BEV). Изнесените данни показват изключително полюсна стратегия по отношение стимулирането на покупката на нови екологични превозни средства.

В 20 от включените в проучването 27 държави съществуват политики за финансово подпомагане на покупката на нов електрифициран или изцяло електрически автомобил, Според доклада на ACEA изключенията в това отношение са Белгия, България, Дания, Финландия, Латвия, Словакия и Швеция.

В зависимост от държавната политика на местно ниво, желаещите да придобият нов нискоемисионен или 100% електрически автомобил, могат да разчитат на парична субсидия, както за придобиването на самата кола, така и за такова за зарядна инсталация.

Като пример може да бъде посочена Австрия, пише auto-press.net, където са предвидени 3000 евро бонус при закупуването на BEV модел, 1250 за такъв със зареждаема (PHEV) хибридна система и 1800 евро за домашна зарядна инсталация.

Държавата с най-добра политика за подпомагане на покупката на електромобил от последните няколко години - Румъния, със субсидия от до 11 500 евро, отстъпва първото си място на Кипър. Потребителите в страната могат да разчитат на премия от до 20 000 евро, като 19 000 от тях са предвидени за придобиването на BEV модел, а още 1000 евро се дават при връщането на употребяван такъв.

Сериозни преференции за покупката на нов BEV автомобил има също така в Малта (11 000 евро), Хърватия (9291 евро), Унгария (7350 евро), Люксембург (8000 евро) и други.

Във Франция, субсидирането е на стойност от до 5000 евро, а в Германия до 6750 евро.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Никой не мисли за последствията от електрическите автомобили. Какво замърсяване ще се получи от техните батерии след износването им? Те не са напълно рециклируеми. Така, че винаги прогресът в един момент води към регрес!
0
 
 
Интересно ми е дали тези които имат електрически автомобил имат и втори автомобил с двигател с вътрешно горене? Защото ако е така, просто се увеличава бройката на автомобилите.
Aнонимен
на 28.12.2023 г.
0
 
 
Единственото което това мито ще стимулира са кражбите на повече пари он бюджета. Електрическите автомобили са изключително скъпи и нерентабилни. Поне на този етап 98 % от хората дори не могат да мечтаят за тях.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Аматьорски футбол
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дублиращ отбор на ПФК Локомотив
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: