Държавните и общинските имоти влизат в единен регистър

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
16:43 / 23.02.2021
2676
Всички имоти от държавна и общинска собственост ще бъдат обединени в единна система за управление на собствеността и регистър.

Иновативната е-система ще се администрира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, като ведомствата и общините ще вписват и отразяват промени в системата за територията и имотите, за които отговарят.

Тя ще бъде изградена по проект на МРРБ, финансиран от Оперативна програма "Добро управление". Срокът на проекта е до края на месец юни 2023 г.

С изпълнението на дейностите ще се обединят всички съществуващи към момента регистри за имотите. Това ще бъдат държавна и общинска собственост, които се поддържат от различните институции на централно, областно и общинско ниво с изключение на тези с гриф за сигурност по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.

Целта е да се подобри качеството, пълнотата и сигурността на данните, както и да се оптимизира цялостната организация. Детайлният регистър ще включва и хронология по управлението и измененията в собствеността за всеки имот. Чрез обединяването на регистрите ще се подобри и служебният обмен на информация между администрациите.

Предвижда се за имотите да се съдържат и данни за данъчна оценка, данни за предоставените права за управление, концесии, договори за наем, продажба, замяна, делба, учредени ограничени вещни права, както и за лицето, придобило права, включително и актовете, по силата на които имотът е престанал да бъде държавна/общинска собственост.

Съставянето на нови актове за изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост съгласно действащото законодателство е друга функционалност, която ще предлага системата. Чрез нея ще могат да осъществяват и всички операции, свързани с управлението на държавната и общинска собственост.

Ще могат да се извличат данни, подпомагащи вземането на решения относно управлението и разпореждането с имоти с цел по-голяма прозрачност и проследимост на процеса по управление и разпореждане. Ще бъде разработено електронно ръководство за работа и наръчник за администраторите.

Заложени са и специализирани обучения на минимум 700 служители за работа със системата и регистъра.

По проекта ще бъде изготвен и анализ на нормативната уредба и ще се изготвят проекти за изменения на приложимите нормативни актове, във връзка с функционирането на единния регистър и системата, със съответната обосновка и оценка за въздействието.

Планиран е и цялостен анализ на текущото състояние на регистрите, поддържани в 28-те областни администрации, първостепенните разпоредители с бюджет и 265-те общини, както и работните процеси и връзки с други информационни системи, включително нивото на тяхната електронизация.

Създаването на системата е предвидено в мярка 66 от Актуализираната пътна карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2019-2023 г.

Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).