ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
ЕЦТП: Липсата на правила и контрол на тежки товари едва не уби две жени край Девня | ||||||
| ||||||
"Бетонни плочи от предпазно съоръжение паднаха върху кола, след като то бе закачено от камион, превозващ багер, и две жени едва не загинаха. Тежкият инцидент стана на пътя Девня - Суворово, когато камионът опитал да премине под съоръжението, което предпазва пътя от преминаваща над него въжена линия. За късмет случаят се размина без жертви, но показа, че в България липсват добра нормативна уредба и адекватен контрол, отнасящи се за превозването на тежки и извънгабаритни товари. Налична е само Наредба №11 на МРРБ, в която е записано, че е достатъчно конвой да извършва превозно средство, на което се поставят сигнализиращ буркан и знак А39 на метална конструкция с малки размери. Разрешителното за това действие се издава от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и би следвало да означава, че маршрутът за превоз на съответния товар е добре проучен, а процесът е максимално обезопасен. Добрите практики в Европа са резултат от адекватна нормативна база, което включва много аспекти. Сред тях са превозване на тежки и извънгабаритни товари през нощта, създаване на временна организация на движението с помощта на видни отдалеч мобилни електронни пътни знаци, наличие на поне един конвоиращ автомобил, а в повечето случаи и на два - отпред и отзад. След случая с инцидента край Девня ние от Европейския център за транспортни политики питаме: 1. Имал ли е водачът на камиона разрешително за превозване на багера, издадено от АПИ? 2. Ако е имал такова разрешително, това ли е бил указаният маршрут? 3. Ако е имал такова разрешително и това е бил указаният маршрут, дали е било обозначено наличието на съоръжение с височина, непозволяваща преминаването на камиона и неговия товар? 4. Спазил ли е водачът всички указания в евентуалното разрешително? 5. Не е ли време държавата в лицето на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) да влезе в ролята си и да извършва адекватен контрол при превоза на такива товари? 6. Каква е координацията между АПИ и ИААА по отношение на превоза на такива товари? 7. Не е ли време спешно и незабавно нормативната уредба в Република България да бъде преразгледана и поправена в съзвучие с добрите и адекватни европейски практики? 8. Кой ще носи отговорността за нанесените на двете жени емоционални, физически и материални щети, както и за материалните щети по пътната инфраструктура?" |
Още по темата: | общо новини по темата: 3 | ||||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 28.04.2022 г.
0
Aнонимен
на 26.04.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5602) | 58% | |
Не (3083) | 32% | |
Не мога да преценя (905) | 9% |