ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
ЕЦТП: Правителството отказа бюджет за пътна безопасност
Автор: Пламена Николова 15:57 / 12.11.2020Коментари (0)1580
©
Правителството на Република България не възнамерява да отдели бюджет, с който да се финансират дейности, свързани с превенция на риска с цел намаляване броя на загиналите и ранените при пътно-транспортни произшествиясе посочва в информация, изпратена до Varna24.bg.

"Това става ясно от официално писмо до Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) от Министерството на финансите. То е в отговор на входирано в края на октомври от ЕЦТП писмо до МС и премиера Бойко Борисов, Министерството на финансите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В него настояването ни бе да бъде отделен бюджет за пътна безопасност в размер на поне 1% от текущия дефицит в сектора. Припомняме, че по данни на АПИ този дефицит възлиза на 3,5 млрд. лв.

В сегашното писмо на Министерството на финансите се пояснява, че в проектобюджета на МРРБ за 2021 година са разчетени допълнителни средства, които биха могли да бъдат насочени към текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. На 12 ноември 2020 година министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова съобщи в интервю за БНР, че в бюджета за 2021 година са предвидени 110 милиона лева повече за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа.

В същото време на 26.10.2020 година Министерският съвет със свое Решение 775 прие Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България за периода 2021 – 2030 г., както и План за действие 2021 – 2023 г. с приложения към него. В стратегията е записано, че сред областите на въздействие са "Развитие на толерантни към човешките грешки пътища, осигуряващи универсална мобилност при подхода "безопасна система“ и смекчаващи рисковете на градската среда. Безопасна експлоатация на съществуващата пътна инфраструктура, чрез: идентифициране броя и мястото на инцидентите по тип потребител на пътя; анализ на риска за всяка група потребители; установяване на опасните участъци с оглед предприемане на коригиращи мерки; извършване на оценка на безопасността и прилагане на доказани инженерни решения; управление на скоростта в процеса на проектиране и експлоатация на пътната мрежа", а също и "Обективна оценка на съществуващата организация на движение и развитие на интелигентни транспортни системи за управление на трафика.".

В програмата са заложени и други дейности, свързани с превенцията, но на всички е ясно, че такава може да се осъществи само с отделен бюджет.

До настоящия момент пътната безопасност в България за последните десет години е разполагала с нула лева бюджет. Затова и постигнатите резултати са твърде незадоволителни и страната ни винаги е на едно от първите места по брой загинали и ранени в следствие на инциденти на пътя.

ЕЦТП счита и остава с усещането, че институциите в България не разбират достатъчно добре важността на това да се осигурят целенасочени средства за повишаване на пътната безопасност, което е тема различна от средствата за текущ ремонт и поддръжка. Посочените в Националната стратегия превантивни мерки, които трябва да бъдат предприети, няма как да се реализират без целенасочени инспекции от експерти и без прилагането на модерни техноголии. Смятаме, че това е правилният път, по който трябва да се върви, за да се постигне целта на "Визия нула - без загинали на пътя". Припомняме също, че според актуалната политика на ЕС се счита, че смъртта на пътя е недопустима цена за мобилността в XXI в.  Ето защо ЕЦТП призовава българският парламент да не приема бюджет за 2021 г., в който няма ясно дефинирани средства за пътна безопасност. В противен случай това значително ще усложни работата на институциите по изпълнение на заложеното в стратегията, което без съмнение ще коства още човешки животи", се посочва в информацията до медията ни.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: