Една от куриерските компании, които оперират на нашия пазар, налага нов метод на работа
Куриерската компанията "Спиди“ разширява логистичните си центрове в България и Румъния от началото на 2024 г. и залага на все по-популярния метод на работа с автоматични пощенски станции в двете страни. Това става ясно от публикувания отчет за дейността на компанията, публикуван в системата на Българската фондова борса (БФБ).
Инвестициите на фирмата, която е 70% собственост на френската GeoPost, от началото на годината са в размер на 25.5 млн. лв. – равномерно разпределени между България и Румъния. Основната част от тях са по линия на разширяване на логистичните центрове – 9.2 млн. лв.
Инвестициите в допълнително оборудване и машини за логистичните центрове – основно в Румъния – и за мрежата от пощенски станции се увеличавват до 7 млн. лв. Компанията разраства и обновява своя автопарк със 7.2 млн. лв.
С тези си инвестиции "Спиди“ цели да увеличи капацитета за обслужване и да повиши ефективността и качеството на операциите си като автоматизира логистичните процеси, пише economic.bg. Внедряването на нови функционалности цели да подобри клиентското изживяване и да разшири клиентската база, особено сред индивидуалните клиенти“, посочва "Спиди“.
Компанията дава заявка да продължи да инвестира в автоматизация и модернизация, за да поддържа конкурентоспособността си и да подобрява рентабилността си.
На международните пазари фирмата се фокусира върху Румъния и Гърция, където очаква увеличаване на обемите на доставки към и от тези страни, въпреки че компанията се сблъсква с конкуренция от нови играчи в региона.
За първата половина от годината куриерската фирма отчита 253.1 млн. лв. приходи, или годишен ръст от 13.2%. Нетната печалба за периода расте със 17.1% до 21.4 млн. лв.
Въпреки че подобрява финансовите си показатели в България, Румъния и Гърция, на други международни пазари темпът на нарастване е по-нисък заради слабия икономически растеж в други страни в Европа, което ограничава ръста на приходите от външните пазари.