ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Една от най-старите фабрики в Европа е в упадък | ||||||
| ||||||
Разположен в подножието на Алпите в северозападна Италия, Торино е мястото, където марката Fiat, сега част от групата Stellantis, е основана от семейство Аниели преди 125 години. Сега компанията се сблъсква с упадъка на по-широката индустрия, който може да се види и в емблематичния завод Mirafiori. Фабриката произвежда електрическия градски автомобил Fiat 500 и два спортни модела Maserati, но поради слабото търсене съоръжението не работи през голяма част от годината, а неговите около 2800 работници получават само част от договореното заплащане поради по-малкия брой отработени часове. "Mirafiori вече е затворен. Само понякога работи“, посочва Джакомо Дзулианело, работник в завода и член на профсъюза FIOM Cgil. За да оцелее, Fiat позволи италианската му идентичност да се размие, след като пое и след това се сля с Chrysler през 2014 г., създавайки групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Тя самата през 2021 г. се обедини с компанията майка на Peugeot, PSA Group, създавайки сегашната Stellantis. Междувременно Торино загуби четири от автомобилните си заводи през последните четири десетилетия. Всичко започва със закриването на Lingotto през 1982 г. - известен с тестовата писта на покрива си, която се появява в класическия британски филм от 60-те години на миналия век "Италианска афера“ - и завършва миналата година с Grugliasco. Mirafiori - някогашният символ на мощта на Fiat, осигуряващ работа на около 60 хил. души и произвеждащ до 1 млн. коли годишно, включително оригиналния Fiat 500 в разцвета си през 60-те години на миналия век - се свива до сянката на предишното си "аз“. "Тук в Торино има една дума табу, която е "упадък“... можем да я наречем както искаме... но това е доста неоспорим факт“, казва Лука Давико, градски социолог в Политехническия университет в Торино. Градът се опитва да преоткрие себе си като туристическа дестинация, рекламирайки елегантния си център, музеите и кухнята. Едновременно с това той иска да се превърне в образователен с повече от дузина университети и академии. Въпреки това при около 50 хил. до 60 хил. работни места в района, които все още са свързани с автомобилната индустрия, настроението е мрачно, докато работниците на Stellantis се подготвят за национална стачка в Рим в петък, за да притиснат правителството и компанията да запазят работните места. Междувременно Stellantis настоява, че Mirafiori има бъдеще. Фабриката произвежда трансмисии за електрически и хибридни превозни средства, разполага с център за рециклиране на автомобилни части и лаборатория за технологии за батерии и ще започне да произвежда нова хибридна версия на Fiat 500 в края на 2025 г. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Родна телевизия загуби една от емблематичните си фигури
20:49 / 18.10.2024
Къци Вапцаров осиротя
17:13 / 18.10.2024
Синоптик: Много сняг, но не през януари
14:13 / 17.10.2024
Константин в болница след претърпян сериозен инцидент
13:57 / 18.10.2024
Обвиниха продуцентите на "Игри на волята"
11:14 / 19.10.2024
Вдигат заплатите догодина
17:14 / 18.10.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета