ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Екран вместо тетрадка в клас - как учителите се подготвят за новите уроци? | ||||||
| ||||||
За да подпомогнат цифровите компетенции на преподавателите Yettel и образователният сайт Prepodavame.bg създават първата по рода си академия за учители и директори "Дигитални умения в ерата на изкуствения интелект“. Чрез реални примери от класната стая и практически насоки курсовете представят първите стъпки в света на новите технологии и приложими материали за използването им в учебните часове. Скоро след участието си в обучението Антоанета Канева, учител по математика в Професионалната гимназия по енергетика и електротехника в гр. Гълъбово, е нетърпелива да приложи наученото на практика. "След края на курса всеки получи задание да разработи урок чрез изкуствения интелект. Аз толкова се запалих, че на момента създадох следващия си урок по математика - темата беше "Дробни уравнения“. Всичко се случи по план и се изненадах от реакциите на учениците. Те искаха да решаваме още и още задачи… Това рядко ми се случва в час по математика!“, разказва Антоанета Канева, която е завършила програмата "Нов път в преподаването“ на фондация "Заедно в час“. Първата ѝ среща с изкуствения интелект се случва почти година по-рано, когато тя научава за дигиталното предизвикателство на Yettel и Prepodavame.bg, насочено към учители и ученици. Споделя идеята на учениците си от 9. клас, а те с охота се впускат в надпреварата. "Пламъчетата в очите им ми показваха желанието им да работим в тази посока. Така се сблъсках за първи път с изкуствения интелект целенасочено. Изпитвах потребност от допълнителна информация, защото ми отнемаше много време да създам правилните въпроси в различни платформи, базирани на изкуствен интелект. Изпитвах затруднения и получавах неточни отговори. Така по пътя на проба и грешка се появи възможност да се включа в Академията за дигитални умения. Нито за миг не се поколебах и се записах“, допълва още тя. Като най-важно и полезно от обучението Антоанета посочва именно усвояване на умението за правилно задаване на въпроси и команди, както и конкретните примери за приложението на изкуствения интелект. Според нея технологиите са неизменна част от образователния процес, а усвояването на нови компетенции и способности става все по-важно за успеха и развитието ни. “Динамиката на ежедневието ни изисква бързи реакции от всеки. Дигиталните умения са начин да се справим със стреса и да предотвратим "прегряването“ - това е ефективен начин да изпълняваме задълженията си с по-малко усилия. Така си подсигуряваме и повече време за почивка и срещи с приятели. Отричането или страхът от тях водят до по-голяма доза стрес и несигурност. Важно условие е обаче да си създадем хигиена на честотата и употребата на технологиите“, заключва учителят по математика. Академията "Дигитални умения в ерата на изкуствения интелект“ е проект, който цели да подпомогне дигиталната компетентност на преподавателите и директорите, като им даде практически насоки за използването на новите технологии и внедряването им в учебния процес. Всички обучения са напълно безплатни за преподавателите, а желаещите да участват могат да се регистрират през уебсайта на организацията. Партньорството между Yettel и Prepodavame.bg е част от програмата на телекома "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения“. С нея компанията си поставя за цел да подпомогне 10 хил. души годишно да разширят цифровите си познания. Академията за учители надгражда инициативата на Yettel и Prepodavame.bg за развитие на дигитални умения на българските ученици в гимназиален етап, която се проведе през 2023 г. под формата на проектно предизвикателство. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5570) | 59% | |
Не (3040) | 32% | |
Не мога да преценя (897) | 9% |