ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: АМ"Струма" край Дупница е била пред срутване
Автор: Екип Plovdiv24.bg 23:22 / 15.08.2019Коментари (0)3062
©
Магистрала "Струма" се е разминала на косъм от срутване при пожара край Дупница. Това разказаха пред Нова телевизия строителни специалисти. Материалът, от който е изградено съоръжението, може да изгуби здравината си от високата температура на огъня. Колкото по-горещо, толкова по-пагубно за структурата на моста.

Магистрала "Струма" край Дупница остава затворена и през следващите дни след пожара в предприятието за преработка и изкупуване на вторични суровини в близост до автомагистралата на 13 август. Движението ще се осъществява по обходни маршрути, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Експертът инженер Владимир Жиянски като проектант е работил по виадуктите на "Витиня". Той разказва за начина, по който се изграждат подобни съоръжения.

"Вътре има освен бетон и стомана. Те имат различни температурни разширения, вследствие се получават вътрешни напрежения в конструкцията, а освен това, до колкото е порест материал стоманобетонът, вътре има и влага, която с течение на времето се усвоява от цимента", казва Владимир Жиянски.

Гредите на конструкцията са най-податливи на външни влияния. Избухне ли пожар, въпросът е с каква температура ще гори. "При температура от порядъка на 250 - 300 градуса стоманобетонът губи около 25 % от своите якостни показатели. При температура от 600 - 650 нагоре вече може да се каже, че това не е бетон", обясни още Жиянски.

"При ниска температура на вода или какъвто и да е препарат, се получава един термичен шок в конструкцията, който допълнително способства за нейното разрушаване", категоричен е експертът.

В случая със "Струма" бетоновото покритие на колоните е паднало. Тепърва ще се вади материал от тях и гредите, за да се види каква е структурата на бетона в дълбочина. "Всички тези фактори трябва да се отчетат и да се направят правилни изводи и да се пристъпи към ремонт", коментира Жиянски.

Изводите трябва да се имат предвид при изграждането на подобни съоръжения вбъдеще. Защото, според експерта, стоманобетонът е негорим материал, но ние успяваме да го запалим.

А пожарната отчита сериозен ръст на огнените стихии. Над 35 000 инцидента са станали от началото на годината. За същия период миналата година, пожарите са били с 10 000 по-малко.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: