ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: Агроекологичните схеми имат проблемен имидж | ||||||
| ||||||
Има множество причини, които правят имиджът на агроекологичните схеми за земи с висока природна стойност проблемен. Това стана ясно по време на уебинар на тема: „Научени уроци от 14 години подпомагане на земеделски системи с ВПС - предизвикателства и препоръки". Организатор на събитието е Сдружение за териториален и екологичен просперитет (СТЕП). Агроекологичните схеми започват да се прилагат още с първия програмен период на Общата селскостопанска политика (ОСП) 2007-2013 г. Още оттогава и започват проблемите по мярката. Експертът от СТЕП Янка Казакова изнесе интересна презентация с данни. От нея става ясно, че например в периода 2007-2013 г. заложените цели са за подпомагане на 110 000 ха по всички агроекологични мерки, а реално подпомогнатите площи са едва 68 500 хил. на 960 бенефициента. Във втория програмен период 2014-2020 г. амбицията за подпомагане на площите е дори още по-голяма - 113 000 ха за всички агроекологични мерки. Тогава пък имаме свръх преминаване на целта с подпомагане на 165 399 ха на 1985 бенефициента. Интересно е да се види, че за следващия програмен период 2021-2027 г. целите ни са по всички агроекологични мерки да подпомогнем едва 25 587 ха. При мярка Натура 2000 пък виждаме нещо съвсем различно - свръх постигане на целите и в двата програмни периода. “Имаме нисък дял на прилагане на подкрепените площи, нисък дял на земеделски производители, които са подкрепени с тях и за съжаление високите санкции, които бяха прилагани особено през първия период на ПРСР, създадоха този проблемен имидж на мярката. А той пък ми се струва , че продължава да си ходи с нея, въпреки че все повече животновъди осъзнават ползите от това да имат земи с висока природна стойност. Същевременно мярката за Натура 2000 именно заради високия дял на площите, които са подпомогнати и големия брой на бенефициентите ,има изключително благоприятен имидж. И от гледна точка на администрацията и от гледна точка на земеделските производители”, обясни Казакова. По думите й обаче и при двете схеми ние не знаем какви са реалните ефекти на природната стойност за тези земи, което остава проблем. Информационната кампания "ОСП работи за нас: Гледай напред" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от програма IMCAP на ЕС. Следете темата и на cap4us.agri.bg |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета