"Насърчителен знак е, че фирмите, които се конкурират с въпросната бензиностанция, са приближили цените си до нейните. Ако имаше картел, те щяха да заложат по-ниски цени, за да могат да я изтласкат от пазара", коментира Гаврилов, като допълни, че това не е изолиран случай и подобни бензиностанции има и в София, както и по магистрала "Хемус".
Андрей Делчев от Българската петролна и газова асоциация на свой ред изтъкна, че и преди Марешки големите вериги са имали различна ценова политика на различни места.
"Според мен това е абсолютно логично. Големите вериги могат да си позволят да заложат една цена на едно място, а друга цена - на друго, и това не е против закона", подчерта той.
"Има борба за локален пазар, която е предизвикана от пазарното поведение на един играч, който ние отказваме да коментираме, защото това си е негова пазарна политика. От поведението на този водач - цените, референдумът, нежеланието да покаже действителните си доставчици, води до извода, че той иска да рекламира целия си бизнес през този евтин пазар.
При положение, че имаш един голям бизнес и си търговецът на народа, който снабдява с евтини лекарства, можеш да пуснеш един референдум и една бензиностанция, която да събере медийния шум", изтъкна Делчев.
Позовавайки се на председателя на Петролната и газова асоциация, той поясни, че печалбата на литър за бензиностанциите у нас е 12%.
Делчев уточни, че цените на бензина не падат със същото темпо, с което пада петролът, тъй като във всеки литър гориво има малко над 1 лев държавни вземания - акциз и ДДС, които са непроменими: "Има ценова котва, към която ние сме привързани".
Няма в близка прогноза нещо, което да говори за увеличаване цените на горивата, изтъкна той.