© bTV | По-високите глоби за шофьорите нарушители няма да дадат резултат, трябват решителни стъпки", заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, в предаването "Тази сутрин".Преди време от МВР обявиха нова идея - да бъдат въведени задължителни уроци по безопасност за децата и шофьорски книжки за малките велосипедисти. Обучението е по френски модел, като шофьорска книжка за автомобил няма да се дава на тези, които не са издържали първата подготовка.
"Това е нещо, което не е съвместимо с българския манталитет. Има две системи за обучение в Европа - Франция, Белгия и Холандия са в системата, където няма задължително обучение, а шофираш с родител и после се явяваш на изпит. Останалата част от Европа е с нашата система - с автоучилище, с изпити и с шофиране с придружител", допълни Иванов.
По думите му по-важното е, че Европа има политика по пътна безопасност, докато в България това не съществува.
"По-високите глоби са продиктувани от това, че нарушенията на скоростта са по-високи през 2015 г., с уговорката, че който плати навреме, ще плати половината от глобата", поясни Алекси Стратиев.
Според Стратиев трябва да има точен анализ на пътните произшествия, за да могат да се вземат нужните мерки. "Ние работим с 25 стационарни камери, което е повече от смешно и жалко", допълни той. |