ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: Шоковото замразяване сваля качеството на месото много повече, отколкото нешоковото
©
Количеството на пилешките полуфабрикати на пазара не е малко. Това каза в предаването на Радио "Фокус" "Добър ден, България" Ивайло Гълъбов, председател на Съюза на птицевъдите, във връзка със състоянието на пилешкото месо на пазара. 

"Количеството на пилешките полуфабрикати на пазара не е малко и основно те се произвеждат от дефростирано пилешко месо. Това означава, че замразено месо, шоково замразено в кланица, се размразява, обработва и замразява повторно. Това нещо не е забранено, счита се за безопасно, но трябва да бъде ясно обозначено на етикетите, защото вкусовите качества на това месо не са същите като на охладеното например", каза той. 

Гълъбов обясни, че шоковото замразяване сваля качеството на месото много повече, отколкото нешоковото.

"При шоковото замразяване, а още по-лошо, при нешоковото замразяване, което ние имаме достатъчно аргументи, че в цеховете за полуфабрикати се прилага, качеството много се влошава", обясни той.

Експертът каза още, че България в последните 20 години губи позиции на пазарите в експорта на пилешко месо. 

"Пилешкото месо в България от години има най-голям дял от белите меса. Ние сме произвеждали количества, които респектират през годините, но за съжаление, през последните 20 години месното производство губи позиции на българския пазар от експорт, най-вече от Полша и Украйна", обясни той. 

Според експерта причината за вноса на пилешко месо от чужбина е, че цените на българското са много високи за преработвалите. В България се слага 20% ДДС върху месото, докато в Полша например, се облага само с 3% данък. Това са част от причините защо внася чуждо месо. 

"Причините за този внос са в различните условия за производство и в различните стандарти за качество. Производителите в България използват най-модерни технологии за въздушно-душово охлаждане. Това предполага малко ниски рандемани и по-високо качество на пазара. Съответно е по-скъпо за пазара и не бих казал толкова за крайния потребител, а по-скоро за преработвателната индустрия. Точно заради това българското месо се предлага основно като охладено месо и преработвателната индустрия основно използва вносно месо, защото го купува на по-ниска цена. Имайте предвид, че играят голяма роля и данъците, тъй като българските производители слагат 20% ДДС. В Полша е 3%. Тази разлика за нелоялните търговци е доста мотивираща, ако крият търговски обороти. Не е тайна, че в Сивия сектор работят такива по-малки транажорни, които не пласират продукцията си в търговската мрежа, прибягват към други търговски мрежи. Статистиката казва, че около 20% е Сивият сектор", обясни Гълъбов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: