ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: Трябва целият вход на сградата да подаде групова жалба, ако има прекалено висока сметка за парно | ||||||
| ||||||
"Общо взето няма формула, по която хората да са сигурни, че след дадена проверка, ще има резултат. Знаем, че топлофикационните дружества са монополисти на пазара, предоставят една услуга, която се използва предимно в зимните месеци, както и в летните за топла вода. Това, което трябва да се случи, е не само да се изиска проверка и одит на дружествата, а да има кардинални промени, свързани с инвестиции, за да се намалят топлинните загуби за пренос на топлинна енергия, защото тях не ги плаща дружеството, а крайният потребител", каза Пейо Майорски от Асоциация за защита на потребителите в "България сутрин". "Това е инсталация на повече от 30-40 години, тя има необходимост от кардинална промяна, което би струвало доста пари, но това е начинът, по който можем да намалим така наречените сметки. Загубите са твърде големи и за да не излезе дружеството на загуба, търси варианти да ги калкулира към крайния потребител, а той е този, който плаща сметката независимо каква е тя", допълни той. По негови думи би било добре, ако крайните потребители не пускат индивидуални жалба за даден обект, а се включат цели входове. "Трябва да изискват счетоводен контрол да провери отново цялата инсталация. По този начин да предизвикат проверка от "Топлофикация", за да видят дали правилно са разнесени отчетите, за да може ако има несъответствие да бъдат разпределени по другите потребители, да не са само към едни. Ако в сигнала са 10-15 клиента, трудно би се неглижирала такава жалба", обясни Майорски пред Bulgaria ON AIR. Той уточни, че потребителят няма право да пипа нищо по абонатната станция, а тя е ключът към настройката за подаване на топлинна енергия, било то за топла вода или топлинна енергия. "Топлофикация" винаги е работила на този принцип. Независимо дали са прави. Винаги потребителят трябва да плати първо сметката, а след това да чака решение. Ако то е в полза на потребителя, тогава той би могъл да си вземе средствата с приспадане за следващия отоплителен период. Когато "Топлофикация" излезе с такова становище, трябва да има формула, по която да бъдат връщани парите на потребителя", категоричен е гостът. Според Пейо Майорски в други държави има външен орган, който гарантира на крайния потребител, че услугата, която ползва, е защитена. "Най-често използваната в София система за вертикалното разпределяне реализира най-големите загуби. В новите кооперации имаме топлинен топломер, който е на самия вход на даденото жилище, там отчитането е по-реално, въпреки това често сме чували, че има начисления на топлинни загуби във вътрешната инсталация на сградата. Те стигат до 20-30 лева на имот, което е твърде високо, да се плаща за нещо, което не се потребява", каза още Майорски. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета