ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт посочи най-големите недостатъци на АМ "Тракия" и шофирането в градовете
Автор: ИА Фокус 11:15 / 12.03.2024Коментари (1)6169
© Plovdiv24.bg
30 километровите зони за мен са един много добър подход, в който да се ограничи скоростта на автомобилите, особено в жилищни квартали и това е важно, защото карането на автомобил по магистрала е едно, карането на автомобил в града е съвсем друго. Това каза за предаването "Визия нула" урбанистът Калоян Карамитов.

"Това, че разполагаме с превозно средство, което може да вдигне 100-200 км/ч на магистралата, не означава, че трябва да го правим в градски условия. Концепцията за това град за хората, пешеходците на първо място, е изключително добре приложимо в някои западни, даже в повечето западни градове. За моя радост все повече и повече градове го следват това, да се насърчава пешеходното движение, пешеходците да бъдат в комфортна, безопасна градска среда, а автомобилите, които са реално доста тежки, опасни бързи, те да бъдат ограничавани, така че да не представляват заплаха за гражданите. И Зона 30 всъщност е правилно приложена, тя не е просто един знак - 30 км/ч или 20 км/ч, защото пък някои градове работят с 20 км/ч ограничения, та не е просто един знак, който да се сложи на входа на жилищния квартал", коментира той.

Зона 30 би трябвало да бъде отразена в дизайна на самото пространство, на самите квартали, на целите улици чисто инфраструктурно, да бъдат проектирани и реализирани по начин, който не позволява да се движат колите с висока скорост.

"Защото дори и да има един знак, ако лентите са широки, ако няма препятствия, просто автомобилите се движат с може би близка до максималната позволеност. Затова е важно тази зона да върви с няколко мерки, например разширяване на тротоарите в кръстовищата, радиусът, те също да бъдат намалени, така че да не се позволява висока скорост при завой, тоест самият автомобил да трябва да намали, да завие, да се завърти по-перпендикулярно, за да има и по-директен поглед към пешеходците, които пресичат, за да не са му в сляпата точка.

Тоест набор от мерки чисто инфраструктурни е необходимо да бъдат приложени, повдигнати велоиалеи, велоалеи през пешеходни пресичания, дори мога да дам един пример с дизайна на пространството, който виждаме на много места навънка е между два булеварда, две артерии да се реализира цял тротоар свързан и по-малките пресечки за тях да няма свързване на ниво на улицата, на терена, на автомобилните ленти, ами е като продължаващ легнал полицай, за да може самите автомобили при включване в булеварда да са наясно, че те стъпват дори за малко стъпват на пешеходно пространство, преди да се включат.

Тоест наистина да намалят скоростта си и за мен това бе изключително интересно да видя, че в София има такъв тротоар реализиран по продължението на "Христо Ботев“ в няколко отсечки. Най-вероятно е било част от пилотен проект, експериментален, но е останало и не е било продължено като развитие. А това го виждаме масово на много места в Западна Европа, така че да е ясно, че автомобилите трябва да дадат път на пешеходците", каза Калоян Карамитов.

Добрата градоустройствена практика е транзитният трафик да бъде извеждан извън, далеч извън центровете, дори и извън градовете, и магистрали, които заобикалят градовете, центровете остават за пешеходци, за хора, които се разхождат спокойно, наслаждават се на сградите, на площадите, на парковете, на изобщо на градската среда, за съжаление София не е такъв град, подчерта урбанистът.

"Най-голямата магистрала с най-много движение "Тракия“ между Пловдив и София, тя се влива директно по Цариградско шосе, директно в историческия център на София, това от градоустройствена практика, е пагубно. Виждаме, че всъщност този автомобилен трафик дори свързващ два района, разположени от западната част на центъра и от източната част на центъра, те все още предпочитат, а и тя инфраструктурата го насърчава да се мине транзитно през центъра на града.

И преди няколко години, работейки по създаването на визия за София, един стратегически документ на Столична община с Хоризонт 2050 г., в която стратегия заложихме така дългосрочни цели за постигане, при неговата разработка направихме няколко изследвания. Едно от тези изследвания беше именно към транзитния трафик в София, разположихме на 28 кръстовища в и около центъра Bluetooth сензори, с което успяхме да засечем id-та на отделни устройства как, откъде влизат и къде преминават, за да може да картираме тези маршрути на влизане и на излизане.

Естествено това калибрирахме с няколко преброявания на място, за да видим реалната бройка преминаващи, но резултатите показаха, че над 50% от преминаващите изток запад през центъра на София, са транзитни, тоест те не спират в центъра на града, не паркират, не отиват там, за да свършат работа, те просто използват тези артерии като мостови съоръжения, да преминат от едното място към другото и това е в тотален разрез с добрите практики, които би трябвало да разпределят трафика около центъра, а не през него", каза още той.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 12.03.2024 г.
0
 
 
Експертът да каже нещо и дупките по пътещата всичко прилича на лунен пейзаж
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Актрисата Виолета Донева е била открита мъртва в апартамента си
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: