ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт за новите правила при кормуването: Контролът вече няма да се осъществява от човешкия фактор
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:26 / 19.11.2019Коментари (1)4251
©
Министерството на транспорта и на образованието най-после започнаха истинска реформа в обучението и изпитите за шофьори, въвеждане на ред и да се ограничи корупцията. Това коментира собственик на автошкола Красимир Георгиев.

"Най-важният резултат от тази реформа е да се намали броят на убитите млади хора. Защото, по-възрастните шофьори са изпуснати, обучавани са по една остаряла система , да не кажа без система. И този месец сме свидетели на млади загинали шофьори само няколко дни след като са получили книжката си от КАТ. Това какво ви говори на вас – подготовката не е достатъчна. Този път държавата в лицето на МОН и Министерство на транспорта не можем да ги виним“, категоричен е Георгиев.

Двамата министри Вълчев и Желязков заявиха ясната си воля за промяна, въпреки ожесточената борба на статуквото, допълва той.

"Тук се появи една нова професия в нашия бранш – рентиерство. 10-12 инструктори с техните коли работят към носител на разрешително и дават по определена сума за всеки курсист. Притежателят на разрешителното без да извършва каквото и да е обучение реализира печалба в порядъка между 7000 – 10000 лева на месец. Сами разбирате, че ако години наред получавате такива суми и ако някой сега реши да прекъсне този паричен поток ще излезете да протестирате“, обясни схемата Красимир Георгиев пред БГНЕС.

Какво е новото при изпитите?

Новото е, че контролът вече няма да се осъществява от човешкия фактор и няма да има намеса. Въвежда се електронна система "Досега как беше – отиват едни инспектори проверяват инструктор, влизат взаимоотношения и са доволни – нередовните стават доволни, а тези, които осъществяват контрола си тръгват с едни прилични доходи“.

Собственикът на автошколата е убеден, че новата система е напълно обективна, неподкупна. Тя ще проследява в реално време маршрута на автомобила с курсиста и инструктора, упражнението, което се отработва, изминатите километри, средната скорост за часа и максимално достигната скорост.

Селфи преди кормуване

Преди започване на часа инструкторът посочва какво упражнение ще бъде отработено – кормуване по автомагистрала, градско или паркиране. Системата казва ОК. Тук се появява другият проблем- някои курсисти са много изобретателни и изпращат друг човек да покрие упражненията. За да се прекрати тази порочна практика – беше въведено т.нар. селфи на курсиста. "С него стартира часът и с него завършва – по време на самия час системата си работи и никой не си гледа телефоните, не записва лица, гръдни обиколки и пр.“, обясни Георгиев. След като е въведено селфито веднага се появили шепа хора, според които то е в нарушение. В тази връзка държавата ще въведе лицево разпознаване на кормуването – така както е на теоретичния изпит пред ДАИ.

Родителски контрол при шофьорския курс

Много важен момент в електронния контрол е, че родителите ще имат свободен достъп до системата и ще имат информация за обучението на тяхното дете какви упражнение отработва и кога и къде е било на кормуване, ще могат да дават оценки за качеството на услугата.

За сравнение Красимир Георгиев показа как е сега и извади истински учебен картон. На него трябва да се попълва дата и час на кормуване, фамилия и подпис на преподавателя. Масова практика обаче е в картона да фигурира само подпис на курсиста, който обикновено го разписва накуп, че си е получил часа. Така, в картона има 31 подписа, колкото са необходимите часове по управление на МПС. "Ето това искат протестиращите да остане завинаги“, обясни той.

Всички тези промени в изпитите категорично няма да оскъпят курсовете. "Нека е ясно това нещо ще струва нула лева на автошколите. И ако някоя от школите изтъкне това като мотив значи ще злоупотреби“.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 20.11.2019 г.
0
 
 
Пълни гупопости на смопровазгласилсе медиен манияк.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: