ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Елица Стоилова: Търсенето на АІ чатботове се развива с огромни темпове в България | ||||||
| ||||||
Тя обясни, че чатботовете представляват софтуерни решения, които имитират разговор с човек, автоматизират рутинни задачи, отговарят на често задавани въпроси, предоставят информация, събират клиентски данни, прави заявки, резервации, регистрации. "Т.е. цялата тази рутина, с която се занимава персоналът, може да бъде дадена на един чатбот с изкуствен интелект. Когато зададете въпрос, ако в рамките на 3 секунди получавате отговор, това е чатбот“, обясни Стоилова. Първият чатбот е създаден през далечната 1966 г. и в момента тя вече е утвърдена технология, която е достъпна до всеки. По-големите бизнеси и корпорации използват масово чатботове от 2000 г., а след 2015-2016 г. те масово навлизат в маркетинга и продажбите. "Ние говорим вече за десетилетие използване на тази технология и досега не сме видели някой да бъде уволнен за това, че в бизнеса има чатбот“, отбеляза Стоилова. Изкуственият интелект отдавна е част от нашето ежедневие – в социалните мрежи, в интернет търсачките. "Спам филтрите в нашите имейли работят много често с изкуствен интелект. Когато четем новини, много често те са писани от изкуствен интелект и одобрени от човек. Множество реклами в момента се правят от изкуствен интелект и се одобряват от хора. Преди няколко години излезе и първата книга, която беше написана от изкуствен интелект с предговор от човек“, даде примери тя. По думите й търсенето на АІ чатботове се развива с огромни темпове в България, като увеличаване на търсенето на услугата се е наблюдавало още преди появата на ChatGPT. "По време на пандемията хората бяха насилствено вкарани в дигиталния свят и хората наистина свикнаха да се обслужват дигитално. На практика 65% от потребителите очакват някаква форма на дигитално самообслужване от бизнесите. Хората разбраха, че могат да си свършат доста работа без да имат нужда да говорят с друг човек. На нашата платформа до 45% от комуникацията е нощно време, с час пик между 22.00 и полунощ. Бизнесът тогава спи, клиентите – не“, посочи съоснователят на безкодовата платформа за създаване, управление и трениране на чатбот с изкуствен интелект UMNI. Тя посочи още статистически данни за страната ни, според които 77% от времето, в което потребителите са онлайн, те имат нужда от информация, обслужване, комуникация. До 80% от комуникацията с потребителите са рутинни задачи и рутинни въпроси. "Когато тази комуникация се автоматизира и се даде на технология като АІ чатбота например, на персонала му остава повече време да се съсредоточи върху задачи, които имат по-висока добавена стойност за бизнеса и за клиентите, както и за самия персонал, защото работа става по-интересна, мотивира ги да се развиват“, каза още Стоилова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета