ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Ето ги най-честите нарушения при цените на храните по големите магазини | ||||||
| ||||||
Проверките в търговските обекти се извършват от Комисията за защита на потребителите, Българска агенция по безопасност на храните и Националната агенция за приходите. Най-честите нарушения са: фиктивните промоции, недостатъчните количества при промоции, разминаване между цената на щанда и тази, която реално се плаща на касата, промоциите, от типа купуваш две - получаваш едно безплатно, а се оказва, че всъщност се заплащат и трите артикула, несъответствия при грамажа, не на последно място и продукти, които са обявени като био или еко или произведено в България, но всъщност не са органик или не са произведени у нас. Проверките на институциите показват, че във всеки втори проверен търговски обекти сa установени нарушения. Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите: "Почти няма проверяван обект, в който да не е констатирано нарушение. От всички тези проверки нелоялните търговски практики, които ние сме установили да се прилагат от търговците са близо 90 на брой". От комисията обясняват, че нелоялна търговска практика е всяка, която кара клиентите да купуват стоки, които не биха купили, ако знаеха реалната им стойност и качества. По-краткият срок на годност при хранителни продукти води и до друга тенденция. "На всеки се е случвало да прекоси голямо разстояние до конкретен търговски обект в търсене на конкретна стока, която е видял на много изгодна цена, но като не я установи, купува всичко останало, независимо от цената", допълва Джалев. Синдикатите посочват, че мерките са закъснели, тъй като поскъпването на стоките е започнало още през октомври 2021 г. Виолета Иванова, зам.-директор в Института за соцални и синдикални изследвания, КНСБ: "Последното тримесечие на 2022 на световните пазари се наблюдава намаление на цените, на земеделските култури, на основни метали, които реално се отразиха в цените на производителите". Това обаче не се е усетило от потребителите. От КНСБ подкрепят идеята за публично обявяване на ценообразуването от магазините, за да има повече прозрачност и намаляване на спекулата и дават за пример млякото. "Това, което се предлага на българския потребител нараства от фермата до търговския обект с 340% - то означава, че по веригата има спекула", каза още Виолета Иванова. Държавата продължава с проверките за изсветляване на нелоялните търговски практики и призовава гражданите да продължават да сигнализират за нередности. |
Още по темата: | общо новини по темата: 454 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/76 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета