ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Ето как ще спират корупцията в бившата ДАИ | ||||||
| ||||||
Тя позволява в реално време да се проверява наличната информация за превозните средства, водачите и превозвачите в национални и европейски регистри. При констатиране на нередности издаденият акт веднага се вписва в системата и се принтира, като чуждите граждани, които нямат адрес в България, веднага ще получават наказателно постановление без да е необходимо да посещават областните отдели на администрацията, съобщиха от транспортното министерство. Новата система позволява интеграция с ПОС терминали и в рамките на годината се предвижда оборудването на автомобилите с такива, с цел заплащане на място на наложените глоби на чужденци. През системата ще се разпределят задачите на проверяващите екипи, съгласно техните компетенции, като ръководителите ще имат възможност да следят работата им по-ефективно в реално време. Промените са по европейски проект на ИААА за близо милион лева и въвеждат нови електронни административни услуги. С тях услугите на агенцията, които се предлагат електронно стават 67 от общо 84. Гражданите вече имат възможност да подават електронно, чрез специализирано приложение, заявления за теоретичен изпит за водач на МПС в предвидените от нормативната уредба случаи, за изпит за водач на лек таксиметров автомобил, както и за изпит за водач или консултант за превоз на опасни товари. По електронен път се заявява преиздаване, подмяна или издаване на дубликати на карти за дигитални тахографи, на карти за квалификация на водачите и на ADR свидетелство за водач, превозващ опасни товари. Свързани са общо 12 регистъра и база данни. Това позволява автоматично по електронен път да бъдат обменяни различни данни с Министерството на вътрешните работи, Министерството на финансите, Националната агенция за приходите и Гаранционния фонд. Този обмен от една страна прекратява изискването на хартиени документи, издадени от различни институции, от друга страна повишава контрола и прекратява възможността за допускане на технически грешки, съобщава "Монитор". Ако МПС е със служебно прекратена регистрация, то вече не може да премине на технически преглед, докато не се възстанови регистрацията. Системата не позволява при техническите прегледи, да бъде допусната грешка при въвеждането на регистрационните номера, каквито случаи имаше досега. Годишно се издават над 28 000 карти за квалификация, 26 000 карти за дигитални тахографи и над 7500 ADR свидетелства за водачи, превозващи опасни товари. С новите електронни услуги и свързване на регистри ще се оптимизират информационните процеси в агенцията, което значително ще намали времето за обработка на документите и обмена на информация между институциите. Системата позволява в бъдеще да бъде обменяна информация с камерите на Агенция "Пътна инфраструктура“ и да се извършва автоматична проверка на пътния трафик, като при констатиране на нарушения системата да изпраща съобщение към инспекторите на ИА "Автомобилна администрация“, осъществяващи контрол на пътя. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета