Ето какво прави наш мобилен оператор с възрастни хора

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
11:42 / 15.11.2016
8699
Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че единият от трите мобилни оператора заблуждава по-възрастни хора да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставя пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в предаването "Нашият ден" по БНР.

"Нашата проверка до момента установи, че търговецът не е изпълнил коректно своето задължение да предостави пълна информация за условията на сделката преди сключването на договора. 

Освен, че се представя на вниманието ви много изгоден пакет с дадено наименование, вие нямате достатъчно детайлна информация относно това какво включва той. Така потребителят има една месечна такса, която заплаща, но всъщност от посланието, което се отправя към него, не става ясно какво точно може да ползва в рамките на тази месечна такса", обяснява Маргаритов.

Той разясни, че законът дава специална защита на потребителите при сключването на т. нар. договори извън търговски обект. Причината за това е по-специфичният начин на взаимодействие между двете страни при този способ за продажба.

Търговецът е длъжен да информира клиента още преди сключването на договора за своето име и координати за връзка. Той следва да предостави и данни за основните характеристики на предлаганите от него стоки и услуги, както и за всички условия по сделката като цена, начин на плащане, изпълнение и срок на договора. 

Потребителят трябва да бъде информиран и за правото му на отказ от договора в 14-дневен срок от сключването. В случай че търговецът предварително не е уведомил потребителя за това негово право, то този срок се удължава на година и 14 дни. Ако пък го направи впоследствие, но не по-късно от година след подписването на договора, то потребителят може да се откаже от сделката в срок до 14 дни след предоставянето на тази информация.

Законът предвижда някои изключения по отношение на това право. Например - поръчки по зададени от потребителя параметри; разпечатани след доставката носители на съдържание, защитено от Закона за авторското право и сродните му права; услуги, чието изпълнение вече е започнало и пр.

И при сключените извън търговски обект договори потребителите запазват правото си да предявят рекламация. За дефектна стока срокът за това е до 2 две години от закупуването й, а за некачествена услуга - до 14 дни след установяване на несъответствието с договореното.

P.S. КЗП не опоменава името на мобилния оператор!


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Честито Рождество Христово!
Патриарх Даниил възглави празничното богослужение за Бъдни вечер
Дядо Йордан: Оня си вика "той този има пари" и започнаха да ме на...
Пастрокът на изчезналия Ники: Няма да дам кучето, майката я е яд,...
Собственик на салон за маникюр: Без предварително запазен час не ...
Meteo Bulgaria ни предупреди за проблеми с електропреносната мреж...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).